Novetats

  • 9 influencers recorreran aquest cap de setmana les comarques de Barcelona per difondre la seva oferta turística

    14/06/2024 12:34 h.

    Cadascun d’ells farà ruta amb la seva família per una comarca (Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Maresme, Moianès, Osona, Penedès, Vallès Occidental i Vallès Oriental) i explicarà la seva experiència a Instagram, en una acció impulsada per la Diputació de Barcelona.

    El tret de sortida del viatge serà una trobada aquest divendres a la tarda a la plaça de la catedral de Barcelona, i des d’allà cadascuna de les famílies viatgeres sortirà cap a la comarca assignada, per on faran ruta tot el cap de setmana. En els propers dies, els influencers aniran explicant la seva experiència als seus perfils d’Instagram.

    L’objectiu d’aquesta acció, impulsada per la Diputació de Barcelona sota la marca turística Barcelona és molt més, és augmentar la notorietat de l’oferta turística de les comarques de Barcelona, especialment entre el públic familiar.

  • S'obre la I Àgora de Turisme Sostenible, amb el suport de la Diputació de Barcelona

    06/10/2022 12:06 h.

    La diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, va participar ahir, a la I Àgora de Turisme Sostenible Green & Human Hosteltur,en què va afirmar que «cada cop hi ha més consciència que el turisme serà sostenible o no ho serà. El nostre visitant espera més propostes amb valors de sostenibilitat; les administracions treballem perquè les destinacions turístiques siguin més sostenibles i estiguin més preparades per als reptes de futur, i les empreses del sector saben que cada dia han de ser més eficients, resilients i respectuoses amb l’entorn».

    La I Àgora de Turisme Sostenible, celebrada al World Trade Center de Barcelona, ha tingut com a objectiu abordar deures pendents sobre sostenibilitat turística i desenvolupament sostenible, en un context complex, condicionat per la forta inflació i la crisi geopolítica.

     
  • L’Estratègia de Màrqueting de la Destinació Barcelona enfoca l’activitat cap a l’economia del visitant implicant nous sectors i involucrant la ciutadania en la promoció turística

    04/10/2022 12:44 h.

    Ahir es va presentar, en el marc de la Convenció de TURESPAÑA, l’Estratègia de Màrqueting Turístic de la Destinació Barcelona (EMTDB), el document elaborat conjuntament amb l’Ajuntament , la Cambra de Comerç i la Diputació de Barcelona, que es va iniciar el 2018, en un procés que va quedar aturat per la pandèmia, per treballar en base a una eina que contribueixi a fer un ús eficient dels recursos turístics i així ajudar a seleccionar el tipus de visitant sobre el qual enfocar l’actuació de promoció turística. La finalitat última de l’estratègia és millorar la qualitat de vida de les persones residents, així com el posicionament de la ciutat i la competitivitat de les empreses del sector.

    El document resultant planteja els principals reptes a assolir en l’anomenada “economia del visitant” i unes propostes de caràcter estratègic. Ho fa a partir dels atributs amb els quals es vol que Barcelona sigui reconeguda internacionalment com a destinació. Trets amb els quals es vol identificar Barcelona com a Destinació diferenciada envers qualsevol altra destinació.

     
  • Jaume Collboni inaugura la II Convenció de TurEspaña

    04/10/2022 12:33 h.

    El vicepresident primer de la Diputació de Barcelona, Jaume Collboni, ha inaugurat el 3 d'octubre al Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB) la II Convenció TURESPAÑA que enguany està dedicada a “La governança del turisme”. L’acte ha estat inaugurat també per la ministra d’Indústria, Turisme i Comerç, Reyes Maroto, i la directora general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, Marta Domènech.

    La Convenció està organitzada per TURESPAÑA, amb el suport de Turisme de Barcelona, l'Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona.

     
  • Sant Pau acull una jornada sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible

    30/09/2022 15:18 h.

    Diumenge 2 d'octubre, coincidint amb la celebració de la Setmana Europea del Desenvolupament Sostenible, el Recinte Modernista organitza una nova jornada d'entrada gratuïta sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible. De 10 a 18.30 h s'ha programat tot un seguit d'activitats, jocs i tallers al voltant de l'Agenda 2030 de Nacions Unides.

    La jornada compta amb la participació de 17 entitats, entre elles la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i Turisme de Barcelona, que tindran una carpa conjunta on es donarà a conèixer el segell de sostenibilitat Biosphere i el programa Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona Biosphere. 

    El passat juny la Destinació Barcelona, la ciutat i les tres marques turístiques de la província, impulsades per la Diputació (Costa Barcelona, Paisatges Barcelona i Pirineus Barcelona), es van convertir en la primera destinació al món en rebre la Certificació Platinum. L’Institut de Turisme Responsable va atorgar a la Destinació Barcelona la Certificació Biosphere Platinum per la seva voluntat de promoure des de les mateixes institucions un turisme respectuós i compromès amb l’entorn.

    Actualment, un total de 844 empreses compten amb les certificacions i distincions Biosphere del programa Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona. El Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona Biosphere respon tant a la voluntat de promoure un turisme més curós per part dels operadors turístics, com també als desitjos dels visitants de poder viatjar respectant al màxim l’entorn.

     
  • El turisme a les comarques de Barcelona supera els nivells prepandèmia

    28/09/2022 09:42 h.

    Durant els mesos de juliol i agost d’aquest any, un total d’1,6 milions de viatgers han arribat a l’Entorn de Barcelona, el que suposa un 27 % més respecte l’estiu de l’any passat i un 15,2 % més que el 2019 (abans de la pandèmia). Els Indicadors Turístics a l’Entorn de Barcelona, elaborats pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona a partir de l’Enquesta d’Ocupació Tourism Data System, apunten que les pernoctacions també superen la xifra del 2021 i la del 2019 (+ 36,6 % i + 4,6 % respectivament). Creix també l’estada mitjana en allotjaments de l’Entorn de Barcelona respecte el 2021 (+7,4 %), que ja arriba a les 3,6 nits. Tot i així, encara no s’assoleix la del 2019, que se situava en les 4 nits.

    Pel que fa a la procedència dels viatgers, el turisme internacional a l’Entorn de Barcelona ha crescut un +114,7 % respecte el 2021, tot i que encara no ha arribat a nivells del 2019. El principal país de procedència d’aquests viatgers ha estat França, seguit per Alemanya i Regne Unit. Per la seva banda, el turisme nacional (que suposa el 56 % del total de visitants a l’Entorn), ha disminuït lleugerament (-3,7 % respecte el 2021). En aquest turisme nacional, un 75 % són catalans.

     

S'estan mostrant 101 - 105 de 185 resultats.