Novetats

  • 9 influencers recorreran aquest cap de setmana les comarques de Barcelona per difondre la seva oferta turística

    14/06/2024 12:34 h.

    Cadascun d’ells farà ruta amb la seva família per una comarca (Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Maresme, Moianès, Osona, Penedès, Vallès Occidental i Vallès Oriental) i explicarà la seva experiència a Instagram, en una acció impulsada per la Diputació de Barcelona.

    El tret de sortida del viatge serà una trobada aquest divendres a la tarda a la plaça de la catedral de Barcelona, i des d’allà cadascuna de les famílies viatgeres sortirà cap a la comarca assignada, per on faran ruta tot el cap de setmana. En els propers dies, els influencers aniran explicant la seva experiència als seus perfils d’Instagram.

    L’objectiu d’aquesta acció, impulsada per la Diputació de Barcelona sota la marca turística Barcelona és molt més, és augmentar la notorietat de l’oferta turística de les comarques de Barcelona, especialment entre el públic familiar.

  • El 60% dels turistes gastronòmics que viatgen a la Destinació Barcelona repeteixen visita i registren una despesa superior que altres tipus de visitants

    24/11/2023 10:42 h.

    La majoria dels visitants gastronòmics que viatgen a la Destinació Barcelona (ciutat i regió) gasten de mitjana 5 vegades més en menjar que la resta durant la seva estada i tornen a repetir visita; el 60,9% ja havia visitat el municipi de pernoctació i el 47,1% ho ha fet 4 vegades o més en els últims 10 anys. Així ho revela el tercer monogràfic de Perfil i Hàbits dels Turistes a la Destinació Barcelona 2022 sobre gastronomia elaborat per l’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió, integrat per l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, la Cambra de Comerç de Barcelona i el consorci Turisme de Barcelona. Segons aquest estudi, el visitant gastronòmic és majoritàriament un home (78,9%), de 40,1 anys, de procedència internacional (75,8%), amb estudis universitaris (79,7%) i que viatja tant per oci (49,8%) com per motius professionals (43,8%). 

     
  • La 12a Jornada del Cercle de Turisme reivindica la col·laboració publicoprivada per fer front als reptes del sector

    15/11/2023 13:32 h.

    L’adaptació al canvi climàtic i la gestió del talent són alguns dels principals reptes del sector turístic, i la col·laboració publicoprivada serà clau per afrontar-los. Aquests han estat els temes centrals de la 12a Jornada del Cercle de Turisme, la plataforma de serveis de màrqueting turístic que impulsa la Diputació de Barcelona per dinamitzar el sector turístic públic i privat de la província de Barcelona, que ha celebrat aquest dimecres la seva jornada anual a l’Espai Cultura de la Fundació Antiga Caixa Sabadell 1859, a Sabadell.

    La diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, ha destacat la importància de la col·laboració entre les administracions públiques i els professionals que formen part de l'ecosistema turístic. Davant de més d’un centenar d’empresaris de la província, la diputada ha reivindicat que «el sector privat ha de participar en la planificació i disseny de les polítiques de turisme, i el Cercle de Turisme és una comunitat, una oportunitat per identificar i afrontar reptes plegats».

     
  • Una delegació d’alcaldes i empresaris de Brasil s’interessen pel model turístic de la Diputació de Barcelona

    13/11/2023 10:26 h.

    Una quarantena d’alcaldes i empresaris dels estats brasilers d’Espirito Santo, Mato Grosso do Sul, Minas Gerais i Paraná van visitar el 10 de novembre la Diputació de Barcelona per conèixer la seva experiència en l'àmbit del turisme, en particular la seva utilització com a motor de desenvolupament econòmic i la recuperació post-Covid.

    La delegació brasilera ha estat rebuda per la gerent de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, Soledad Bravo, i altres representants, que els han explicat les competències turístiques de la institució , la seva intervenció en l’àmbit del territori i la sostenibilitat, i el model de treball de la Diputació en l’àmbit del màrqueting turístic.

     
  • L’oferta turística de les comarques de Barcelona, a la World Travel Market de Londres

    03/11/2023 13:25 h.

    La Diputació de Barcelona, a través de la seva marca turística Barcelona is Much More, participarà del 6 al 8 de novembre a la World Travel Market de Londres per donar a conèixer l’oferta turística de les comarques de Barcelona. La Diputació comptarà amb un espai en el marc de l’estand Catalunya, de l’Agència Catalana de Turisme. La World Travel Market de Londres és una de les fires de l’àmbit professional més important de la indústria turística internacional i s’adreça exclusivament a professionals. En aquesta 44a edició s’esperen uns 40.000 visitants, més de 3.500 expositors de 184 països de tots els continents i 72 sessions de conferències.

     
  • L’oferta turística de les comarques de Barcelona, a la Fira de Mostres de Girona

    27/10/2023 10:36 h.

    La Diputació de Barcelona, sota la marca Barcelona és molt més, presentarà l’oferta turística de les comarques de Barcelona a la 61a edició de la Fira de Mostres de Girona, que tindrà lloc al Palau de Fires de Girona del 28 d’octubre a l’1 de novembre.

    La fira, inclosa al programa d’actes de les Fires de Sant Narcís, ocuparà més de 8.000 m2 a la zona del Parc de la Devesa de Girona i comptarà amb un total de 295 expositors. Turisme de la Diputació de Barcelona, conjuntament amb l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès i el Consell Comarcal del Vallès Occidental com a coexpositors, participaran en aquest esdeveniment que l’any passat va aplegar uns 55.000 visitants.