Novetats

  • 9 influencers recorreran aquest cap de setmana les comarques de Barcelona per difondre la seva oferta turística

    14/06/2024 12:34 h.

    Cadascun d’ells farà ruta amb la seva família per una comarca (Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Maresme, Moianès, Osona, Penedès, Vallès Occidental i Vallès Oriental) i explicarà la seva experiència a Instagram, en una acció impulsada per la Diputació de Barcelona.

    El tret de sortida del viatge serà una trobada aquest divendres a la tarda a la plaça de la catedral de Barcelona, i des d’allà cadascuna de les famílies viatgeres sortirà cap a la comarca assignada, per on faran ruta tot el cap de setmana. En els propers dies, els influencers aniran explicant la seva experiència als seus perfils d’Instagram.

    L’objectiu d’aquesta acció, impulsada per la Diputació de Barcelona sota la marca turística Barcelona és molt més, és augmentar la notorietat de l’oferta turística de les comarques de Barcelona, especialment entre el públic familiar.

  • L’oferta turística de les comarques de Barcelona, a la Fira Expovacaciones

    04/05/2023 11:32 h.

    Del 5 al 7 de maig, Turisme de la Diputació de Barcelona participarà a Bilbao a la Fira Expovaciones amb un estand institucional de 100 metres quadrats sota el lema “Barcelona askoz ere gehiago da” (Barcelona és molt més) per presentar l’oferta turística de les comarques de Barcelona.

    En aquesta edició, i dins de l’estand de la Diputació de Barcelona, participarà el municipi de Calella, així com les comarques del Garraf i el Maresme i quatre empreses del Cercle de Turisme de la Diputació de Barcelona.

    La fira, que el 2022 va comptar amb 184 firmes expositores i 23.519 visitants, ofereix plans i propostes, entre altres, de turisme esportiu i d’aventura, experiències  gastronòmiques, turisme accessible, així com turisme adreçat al col·lectiu  LGTBI. L'any 2022, 124.623 viatgers bascos van visitar la Destinació Barcelona.

     
  • Guia per ajudar a les empreses agroalimentàries a implantar activitats turístiques

    20/04/2023 16:03 h.

    La Diputació de Barcelona ha publicat la “Guia pràctica per a la creació d’experiències turístiques per a productors, elaboradors i empreses del sector alimentari” que té l’objectiu de donar les eines i els coneixements necessaris a propietaris, gestors i professionals del sector productiu per convertir els seus recursos agroalimentaris en productes i serveis turístics.

    D’aquesta manera, aquesta guia proporciona els continguts imprescindibles per ajudar les empreses del sector agroalimentari a implementar una nova activitat de negoci vinculada al turisme, desenvolupant ues activitats econòmiques paral·leles i alhora complementàries.

    També pretén ser una eina de treball que ajudi les empreses del sector a diversificar la seva activitat, tot posant en valor les seves instal·lacions, crear experiències turístiques, comunicar-les i comercialitzar-les.

     
  • El LABturisme de la Diputació compta amb una nova eina per consultar dades de conjuntura turística

    19/04/2023 10:24 h.

    El LABturisme de la Diputació de Barcelona compta amb una nova eina de consulta de dades estadístiques anuals de la província de Barcelona, Interactiu anual, on s’hi poden trobar les principals dades de conjuntura turística: oferta, demanda, despesa, el perfil del turista i la valoració de la destinació, per als últims quatre anys (2019, 2020, 2021 i 2022).

    Amb aquesta nova eina interactiva, la Diputació de Barcelona busca facilitar l’anàlisi de l’evolució de l’activitat turística a la província de Barcelona i millorar la presa de decisions dels agents del sector.

    L’Interactiu, en format infografia, permet fer consultes personalitzades filtrant per any i per territori, així com veure l’evolució de les diferents variables durant els darrers quatre anys o realitzar comparatives entre les diferents destinacions de la província de Barcelona.

    Els resultats es poden consultar per l’àmbit global de província de Barcelona, per l’àmbit Entorn de Barcelona (província menys el Barcelonès), per marca turística i per comarca. A més, l’eina permet exportar les dades de cadascun dels gràfics i mapes en Excel, CSV o en fulls de càlcul de Google, i extraure informes en PDF de totes les pàgines de l’informe, o només de pàgines seleccionades.

    L'Interactiu anual està en obert i disponible per a tots els agents turístics de la província de Barcelona a la web del LABturisme. 

     
  • Es posen a la venda els bitllets per a la primera ruta dels Trens Turístics Barcelona és molt més

    13/04/2023 14:56 h.

    Renfe posa avui a la venda els bitllets per a la primera ruta del projecte Trens Turístics Barcelona és molt més que, sota el títol “El Modernisme gurmet”, sortirà el 13 de maig des de l’estació de França i tindrà parades a Mataró i Canet de Mar.

    Les persones interessades en aquesta proposta podran adquirir els paquets al web de renfe, amb un preu de 50 euros per a adults, 20 per als infants de 4 a 13 anys i gratuït de 0 a 3 anys.

    La iniciativa, impulsada a partir d’un acord entre la Diputació de Barcelona i Renfe, permetrà els viatgers recórrer la província de Barcelona i conèixer els seus principals atractius, mitjançant una mobilitat sostenible i responsable, i amb activitats exclusives. El principal objectiu és apropar el territori a tota mena de públics, perquè el puguin conèixer i gaudir amb activitats relacionades amb el modernisme, la gastronomia i les viles marineres.

     
  • Més de 500 entitats turístiques de les comarques de Barcelona, reconegudes per la seva gestió sostenible

    11/04/2023 15:41 h.

    Un total de 528 empreses, serveis i destinacions del sector turístic de la província de Barcelona (excepte Barcelona ciutat) han rebut el segell Biosphere en reconeixement al seu compromís amb la sostenibilitat durant el darrer any. En concret, 83 empreses, serveis i destinacions reben el segell per primer cop i 445 el renoven. 

    Per sectors, el 2022 s’han distingit o certificat 74 allotjaments turístics, 48 destinacions, 46 oficines de turisme, 45 museus, 44 allotjaments rurals, 41 restaurants, 36 platges, 35 cellers, 31 empreses d'experiències, 15 agències de viatge, 10 comerços, 10 empreses MICE, 10 guies turístiques, 8 càmpings, 6 espais naturals protegits, 5 ports esportius, 5 empreses de transport, 1 palau de congressos, 1 esdeveniment esportiu, 1 establiment de wellness i 56 empreses d'altres serveis turístics.

    Les empreses i entitats reconegudes s’han adherit al programa Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona Biosphere, impulsat per la Diputació de Barcelona amb el suport de l’Institut de Turisme Responsable (ITR) i la Cambra de Comerç de Barcelona, així com l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci de Turisme de Barcelona, per garantir la qualitat i sostenibilitat dels serveis turístics basant-se en els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. L’objectiu final del programa és estendre la cultura de la sostenibilitat turística a les empreses, serveis i destinacions de les comarques de Barcelona. 

    El segell Biosphere reconeix, doncs, aquelles entitats que aposten per una gestió respectuosa amb el medi ambient, la cultura i el retorn social i econòmic de la ciutat i les comarques de Barcelona, i permet millorar-ne el posicionament en relació al turisme sostenible i donar-los més visibilitat a escala nacional i internacional. 
     

     

Mostrando el intervalo 61 - 65 de 185 resultados.