24/05/2024 12:33 h.
Quarta sessió del Grup d’interrelació per a la promoció de l’activitat comercial (GIPAC)
El dimarts 14 de maig, un total de 25 ens locals va participar en la quarta sessió del Grup d’interrelació per a la promoció comercial (GIPAC). Aquesta sessió va continuar el treball endegat amb anterioritat.
Els objectius de la sessió eren concretar l’aplicació efectiva de les eines de participació i cocreació en comerç segons la realitat de cada municipi, i definir els punts clau per analitzar i obtenir la visió necessària per planificar la feina del personal tècnic de comerç.
Per això es va aprofundir en els consells locals de comerç a través de la presentació i el debat dels casos de Gelida, Santa Perpètua de Mogoda i Montcada i Reixac.
Els assistents van poder observar l’evolució positiva dels tres casos presentats des de la tercera sessió, en la qual es va treballar amb equips. Aquest aprenentatge reforça la idea que la col·laboració i l’intercanvi d’experiències són efectius per als assistents del GIPAC.
Durant la primera part de la sessió, es van donar a conèixer els primers resultats de l’enquesta sobre espais de participació i consells locals de comerç, feta entre els municipis participants en el GIPAC, en la qual es constata que el 63 % disposa d’espai o instrument de participació del sector comerç i serveis. Tanmateix, es fa palesa la importància de garantir espais de participació que permetin a la ciutadania incidir en les polítiques públiques i contribuir al desenvolupament del teixit del comerç local.
A la segona part de la sessió, el debat es va centrar en els punts clau per perfilar el comerç d’aquí a deu anys, per tal d’avançar en la planificació del foment de la competitivitat del comerç en l’àmbit local. El teixit comercial local s’adaptarà a les noves demandes i necessitats dels consumidors, amb un enfocament en l’experiència, la sostenibilitat i la tecnologia. Els canvis demogràfics, les tendències del turisme i l’evolució dels hàbits de compra marcaran el futur del comerç local en els deu anys vinents.
Una vegada més, s’ha pogut constatar que el GIPAC permet als tècnics de comerç del territori posar problemàtiques en comú i generar noves iniciatives per al teixit comercial.