Novetats

  • 9 influencers recorreran aquest cap de setmana les comarques de Barcelona per difondre la seva oferta turística

    14/06/2024 12:34 h.

    Cadascun d’ells farà ruta amb la seva família per una comarca (Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Maresme, Moianès, Osona, Penedès, Vallès Occidental i Vallès Oriental) i explicarà la seva experiència a Instagram, en una acció impulsada per la Diputació de Barcelona.

    El tret de sortida del viatge serà una trobada aquest divendres a la tarda a la plaça de la catedral de Barcelona, i des d’allà cadascuna de les famílies viatgeres sortirà cap a la comarca assignada, per on faran ruta tot el cap de setmana. En els propers dies, els influencers aniran explicant la seva experiència als seus perfils d’Instagram.

    L’objectiu d’aquesta acció, impulsada per la Diputació de Barcelona sota la marca turística Barcelona és molt més, és augmentar la notorietat de l’oferta turística de les comarques de Barcelona, especialment entre el públic familiar.

  • Les reserves hoteleres i les cerques d’allotjaments a internet auguren una bona Setmana Santa a la província de Barcelona

    08/04/2022 15:02 h.

    Després de l’impacte de la sisena onada del COVID-19 a tota Europa, que va afectar de manera molt notable l’activitat turística, l’eliminació de les principals restriccions de mobilitat i aforaments ha permès una forta recuperació de l’activitat durant el mes de febrer. Una recuperació que també sustenten les dades de l’estudi de la Diputació de Barcelona sobre les cerques realitzades a Google durant les últimes setmanes i que apunten a la reactivació del sector pel que fa a reserves hoteleres i cerques d’allotjament de cara a la Setmana Santa.

    Avui, la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, ha explicat, en una trobada amb mitjans de comunicació celebrada a Barcelona, que «la Destinació Barcelona s’ha situat en el 9è lloc del rànquing de destinacions internacionals en cerques d’allotjament a Google i en 6a posició en vols a escala mundial. La ciutat de Barcelona ha aconseguit el millor posicionament per part del mercat espanyol, italià, francès, neerlandès, alemany i britànic en aquest període».

    Unes dades extretes de l’estudi de “Perspectives d’activitat turística a la Destinació Barcelona”, elaborat per l’Observatori de Turisme a Barcelona, que, com ha dit Garrido, «ens omplen d’optimisme, ens auguren una bona Setmana Santa i apunten a la recuperació del sector turístic, uns dels sectors més perjudicats per la pandèmia».

     
  • Servei d’assessorament per a la preparació de la 2a convocatòria dels PSTD per a ens locals

    07/04/2022 10:09 h.

    La Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona posa en marxa un servei d’assessorament per oferir suport tècnic als ens locals en el desenvolupament dels seus projectes i orientar-los en el seu encaix dins els objectius específics de la segona convocatòria extraordinària dels Plans de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) per a ens locals, la qual es finança amb càrrec als Fons Next Generation de la UE, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència “España Puede”. Els ens locals poden presentar els seus projectes fins al 17 de maig de 2022 a través de la seu electrònica del Ministeri d'Industria, Comerç i Turisme.

    Accedeix a tota la documentació

     
  • El projecte de les Vies Blaves Barcelona es reforça amb el suport del Govern d’Espanya

    06/04/2022 14:33 h.

    El secretari d’Estat de Turisme del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme del Govern d’Espanya, Fernando Valdés, la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, i el diputat d’Infraestructures i Espais Naturals, Pere Pons, han visitat aquest matí el tram de la Via Blava Anoia, que transcorre entre Vilanova del Camí i Jorba i que forma part del projectes de les Vies Blaves Barcelona, impulsat per la Diputació de Barcelona.

    Amb aquesta trobada es reforça el compromís del Govern d’Espanya, que el passat mes de desembre va atorgar 4,5 milions d’euros al projecte dins de la convocatòria extraordinària dels Plans de Sostenibilitat Turística en Destinació (PSTD) per a ens locals finançats amb els Fons Next Generation de la UE, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència “España Puede” del Govern d’Espanya.

    Durant la visita, el secretari d’Estat de Turisme del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme del Govern d’Espanya, Fernando Valdés, ha conegut com avança el projecte i ha felicitat la Diputació de Barcelona per la qualitat i l’ambició del projecte, presentat al ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme per obtenir finançament dels fons Next Generation UE. La proposta s’ha imposat entre més de 500 sol·licituds presentades a Espanya.

     
  • Les propostes turístiques de les comarques de Barcelona, al saló B-Travel

    31/03/2022 10:21 h.

    Sota la marca “Destinació Barcelona”, la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i Turisme de Barcelona presentaran l’oferta turística de la ciutat i les comarques de Barcelona al saló B-Travel de l’1 al 3 d’abril, dins l’estand de l’Agència Catalana Turisme. Ho faran en un espai de 255 metres quadrats, que també inclourà una zona expositiva dedicada a explicar l’oferta enogastrònomica de les comarques de Barcelona.

    La Diputació de Barcelona presentarà a B-Travel, el saló especialitzat en turisme d’experiències per al públic final, l’oferta de les seves marques turístiques Costa Barcelona, Paisatges Barcelona i Pirineus Barcelona, unes propostes que els representants dels diversos municipis i comarques de Barcelona explicaran al públic que s’apropi al saló. L’espai també compta amb una zona d’exposició des d’on es mostraran les propostes enogastronòmiques de la ciutat i les comarques de Barcelona i on s’oferirà una programació d’activitats gratuïtes al voltant del vi durant els tres dies de la fira.

     
  • Arrenca una nova edició dels Tallers de turisme per millorar la competitivitat d’empreses i destinacions turístiques

    28/03/2022 10:13 h.

    El proper 30 de març es posen en marxa els nous Tallers de turisme, sessions pràctiques per dotar les empreses i les destinacions turístiques de recursos que els permetin afrontar els nous reptes del sector. La Diputació de Barcelona, juntament amb la Cambra de Comerç de Barcelona i els ens comarcals, ofereix al llarg d’aquest 2022 un total de cinquanta-un tallers distribuïts en tres grans àmbits: digitalització, sostenibilitat i producte/segment. 


    Les sessions  versen sobre quinze temàtiques diferents, tretze de les quals noves respecte l’edició anterior. Algunes d’aquestes sessions es poden convalidar amb les formacions del programa Compromís per a la Sostenibilitat Turística Biosphere. Entre les temàtiques que s’ofereixen enguany hi ha: recursos per posicionar-se a la primera pàgina de Google, ajuda en el disseny i comercialització d'experiències turístiques de temporada baixa o bé conèixer millor el negoci a través de l'anàlisi de dades. 

    Els tallers, que s’organitzen des del 2009, seran íntegrament en línia a través de la plataforma Zoom durant el primer semestre, amb possibilitat d’oferir-ne de presencials la segona meitat de l’any. Tots són amb inscripció gratuïta. Les sessions estan plantejades per buscar la màxima interacció amb els participants i oferir-los tècniques i eines d’optimització, i contribuir, així, a millorar el posicionament de les seves empreses o destinacions en un entorn canviant marcat pel creixement de la competència i l´ús generalitzat de les noves tecnologies. 

    L’any 2021, un miler d’assistents van participar als Tallers de turisme que a causa de la covid-19 es van realitzar íntegrament en format virtual. 

    Inscripcions

     

Showing 131 - 135 of 185 results.