Novetats

  • 9 influencers recorreran aquest cap de setmana les comarques de Barcelona per difondre la seva oferta turística

    14/06/2024 12:34 h.

    Cadascun d’ells farà ruta amb la seva família per una comarca (Bages, Baix Llobregat, Berguedà, Maresme, Moianès, Osona, Penedès, Vallès Occidental i Vallès Oriental) i explicarà la seva experiència a Instagram, en una acció impulsada per la Diputació de Barcelona.

    El tret de sortida del viatge serà una trobada aquest divendres a la tarda a la plaça de la catedral de Barcelona, i des d’allà cadascuna de les famílies viatgeres sortirà cap a la comarca assignada, per on faran ruta tot el cap de setmana. En els propers dies, els influencers aniran explicant la seva experiència als seus perfils d’Instagram.

    L’objectiu d’aquesta acció, impulsada per la Diputació de Barcelona sota la marca turística Barcelona és molt més, és augmentar la notorietat de l’oferta turística de les comarques de Barcelona, especialment entre el públic familiar.

  • Vuit de cada deu ciutadans de les comarques de Barcelona considera positiu l’impacte del turisme

    24/10/2023 12:05 h.

    El 83,9% dels ciutadans de les comarques de Barcelona consideren que l’impacte del turisme al conjunt de la societat catalana és positiu (60,9%) o fins i tot molt positiu (23%). El percentatge es manté força estable des de la pandèmia i és 1,1 dècimes més baix que fa un any, però 1,2 dècimes més alt que el 2021. Són dades de l’estudi ‘L’opinió ciutadana sobre el turisme a la regió de Barcelona’, elaborat pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona (LABturisme) entre maig i juny de 2023 a partir d’enquestes a ciutadans de la província, excloent-hi Barcelona ciutat.

     
  • La Diputació de Barcelona impulsa la sostenibilitat turística des de Sevilla

    20/10/2023 11:54 h.

    La Diputació ha presentat la Comunitat Temàtica de Turisme Sostenible del programa Interreg Euro-MED, que lidera en els propers set anys, en el marc del Tourism Innovation Summit, un dels esdeveniments més importants a escala internacional sobre la innovació en el sector del turisme, celebrat a Sevilla del 18 al 20 d'octubre. 

    La Diputació ha debatut sobre els principals reptes que afronten les destinacions mediterrànies, les dades que es necessiten per mesurar la sostenibilitat, i com les aliances i la cooperació interregional són necessàries per lluitar contra els efectes del canvi climàtic i promoure la transició cap a la sostenibilitat del sector turístic.

    Així mateix, ha moderat una taula rodona sobre el paper de l’Agenda Urbana de la UE com una eina per donar a conèixer a la Unió els interessos i prioritats dels ens locals en l’àmbit del turisme sostenible. En aquesta taula, s’han identificat debats que han d’orientar les polítiques d’impuls del turisme sostenible a través de la implicació dels diferents actors, tant del sector públic com privat.

    Aquests dies també s’ha celebrat a Sevilla la reunió del Partenariat de l’Agenda Urbana sobre turisme sostenible, creada el novembre del 2022 i de la qual la Diputació n’és sòcia, juntament amb 19 membres més. La finalitat d’aquest partenariat és identificar les prioritats dels diferents nivells de govern per a l’impuls del turisme sostenible sobre la base d’una millora en el coneixement, el finançament i la regulació de les polítiques de la UE en l’àmbit del turisme. Durant la trobada, a la que han assistit ciutats com Venècia, Gènova, Zadar, i representants de la Comissió Europea, els socis han treballat per a la definició de les diferents iniciatives que es recolliran en el Pla d’acció a dur a terme en els propers dos anys i que abordaran àmbits com el canvi climàtic, la redistribució de fluxos (desestacionalització, desconcentració i descentralització), l’accessibilitat o la contribució al desenvolupament econòmic equilibrat redistribuint els beneficis generats pel turisme.
     

     
  • El turisme estranger a les comarques de Barcelona augmenta un 12,6% aquest estiu i es manté el domèstic

    18/10/2023 09:50 h.

    Venen més turistes, de mercats més diversificats, i s’hi estan més dies: L’Informe de Balanç de l’activitat turística a l’estiu 2023 a l’Entorn de Barcelona (que recull les dades de totes les comarques de la província de Barcelona, excepte el Barcelonès), elaborat pel Laboratori de Turisme de la Diputació de Barcelona, mostra com la majoria d’indicadors del sector recuperen i en alguns casos superen els volums prepandèmia.

    Aquestes comarques van rebre entre juliol i agost 1,28 milions de viatgers, un 7,1% més que l’estiu passat i un 7% més que el mateix període de 2019, abans de la sotragada de la pandèmia. Pel que fa al nombre total de pernoctacions (4,74 milions) puja un 4,6% respecte a 2022 però es queda lleugerament per sota (-2,6%) de les xifres de 2019. 

    El pes que tenia el mercat estranger a l’Entorn Barcelona se segueix recuperant durant l’estiu de 2023: el 42,7% del total dels turistes rebuts a les comarques de Barcelona provenien del mercat espanyol i el 57,3% del mercat estranger, percentatges similars als d’abans de la pandèmia. En concret, entre juliol i agost van visitar l’Entorn Barcelona 734.038 turistes estrangers, un 12,6% més que l’estiu passat i un 5,4% més que l’estiu de 2019, abans de la crisi de la Covid-19. Destaca la diversificació del mercat estranger: França continua sent el mercat estranger principal però perd pes en favor del britànic i l'alemany, que segueixen incrementant quota amb percentatges per sobre del 10%. Amb valors entre el 5% i el 10% queden Holanda (9,9%), Itàlia (5,8%) i EEUU+Canadà (5,8%).

    El turisme de proximitat manté, a més, la seva força després de la pandèmia: 546.005 visitants del mercat català i espanyol van visitar les comarques entre juliol i agost, xifra similar a la de l’estiu passat (+0,5%) i un 9,2% més que l’estiu de 2019. Els turistes domèstics, com cada any, venen principalment de la mateixa Catalunya (77,6%), seguida a distància per la Comunitat de Madrid (4,0%), País Basc (3,5%), Comunitat Valenciana (3,4%) i Andalusia (2,9%).

    «Enguany es consolida la presència del mercat domèstic a les nostres comarques, una tendència que va despuntar amb la pandèmia i que celebrem que hagi vingut per quedar-se: cal posar en valor l’entorn més proper i redescobrir el patrimoni natural i cultural que tenim a la vora —destaca la diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido—. Alhora, estem molt satisfets d’aquesta recuperació del turisme internacional i especialment de la seva diversificació pel que fa a la demanda i al país d’origen».

     
  • El turisme de golf de la província de Barcelona, a la fira International Golf Travel Market a Lisboa

    16/10/2023 13:35 h.

    Turisme de la Diputació de Barcelona promocionarà el turisme de golf de la província a la fira International Golf Travel Market (IGTM), referència mundial del sector, que enguany se celebra a Lisboa del 16 al 19 d’octubre. La Diputació participa en l’esdeveniment, adreçat a públic professional, de la mà de l’Agència Catalana de Turisme i en el marc d’un pla d’accions conjunt amb l’Associació de Clubs i Camps de Golf de la Província de Barcelona.

     
  • Sis parcs es beneficiaran del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació Espais naturals i turisme sostenible

    03/10/2023 12:02 h.

    El Parc Natural del Montseny, el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, el Parc del Garraf, el Parc d’Olèrdola, el Parc del Foix i el Parc de la Serralada Litoral seran els beneficiaris dels 2 milions d’euros del Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació – PSTD Espais naturals i turisme sostenible, concedit en el marc de la segona convocatòria extraordinària de PSTD finançada per la Unió Europea amb fons Next Generation dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.

    L’objectiu és impulsar el turisme sostenible als espais naturals de la província i estimular així un model d'ecoturisme que habiliti espais accessibles i de qualitat, que capti un turista responsable i que generi un efecte tractor sostenible sobre l’economia local.

    Aquest projecte de turisme sostenible es fa conjuntament entre la Gerència de Serveis de Turisme, que ha liderat la petició, i la Gerència de Serveis d’Espais Naturals, i té una durada de tres anys, fins el 9 de maig de 2026. Es durà a terme als cinc parcs que ja treballen amb la Carta Europea de Turisme Sostenible (CETS) i al que l’està implementant (Litoral).

     

Showing 41 - 45 of 185 results.