10/04/2024 12:11 h.

Obertes les inscripcions per a la 13a edició del programa “Accelera el creixement” per a pimes

Comparteix

Impulsat per PIMEC i la Diputació de Barcelona, ajuda les empreses a impulsar el seu desenvolupament i millorar la seva competitivitat mitjançant acompanyament personalitzat

Des d’avui i fins al pròxim 7 de juny, les pimes de la província de Barcelona poden presentar la seva candidatura per participar en la 13a edició del programa "Accelera el creixement", impulsat per PIMEC i la Diputació de Barcelona per ajudar les empreses a impulsar el seu desenvolupament i millorar la seva competitivitat.

D’entre les candidatures presentades se seleccionaran 50 participants, als quals el programa facilitarà eines i suport per identificar les claus d’èxit per al desenvolupament empresarial a partir d’un full de ruta validat per persones expertes. Durant 9 mesos, les 50 pimes disposaran d’acompanyament individualitzat a càrrec d’experts en diferents àrees de gestió empresarial, treballaran en un pla de creixement i comptaran amb suport per executar-lo. El programa les ajudarà en aspectes com la transformació digital, les millores en la comercialització de productes i serveis, l’estructura financera, la internacionalització o l’organització empresarial.

Aquest dimecres s’ha fet la sessió de llançament del programa, l’objectiu del qual és repensar, reenfocar i transformar 50 empreses amb alta capacitat de creixement, innovació i generació de llocs de treball a la província de Barcelona. Durant les 12 edicions que s’han fet fins ara del programa ja han participat 597 empreses. Els resultats demostren que el programa té un impacte directe en el creixement de la plantilla, la facturació i els beneficis de les pimes participants.

La selecció d’empreses

Poden presentar la seva candidatura al programa empreses que tinguin un mínim de tres persones treballadores, una trajectòria empresarial d’almenys cinc anys, que tinguin el centre de decisió a la província de Barcelona i la voluntat d’invertir en creixement empresarial.

Per inscriure’s, cal que les empreses s’adrecin a la seu o delegació de PIMEC més propera o contactin amb el Centre Local de Serveis a les Empreses del seu municipi o comarca. Un comitè de persones expertes, format per membres de la patronal i professors de l’escola de negocis IESE, serà l’encarregat d’avaluar les candidatures rebudes.

Acompanyament individualitzat

El procés d’acompanyament consta de 74 hores de formació col·lectiva i assessorament individualitzat. Per configurar el pla de creixement es fan 6 hores de sessions col·lectives i 16 hores d’atenció individual durant sis mesos. Un cop elaborat el pla de creixement empresarial, hi haurà un suport durant tres mesos en base a les necessitats identificades amb 20 hores d’assessorament individualitzat i 28 hores de formació grupal a càrrec d’experts en transformació digital, lideratge, retenció del talent, sostenibilitat, innovació, comercialització i internacionalització.

Al llarg de tot el procés, un equip de tutoria de PIMEC i el Centre Local de Serveis a les Empreses de referència estarà a disposició de les empreses participants per acompanyar-les en tot el programa.