Dones científiques

Dones científiques

Municipi: Pineda de Mar

Ens impulsor: Escola d'Adults Natura

Contacte: escoladadults@depineda.cat

Més informació de l'experiència


Download fitxa

 

Es crea una taula periòdica de dones científiques, de manera que, en el nom de cada una de les dones, hi hagi el símbol de l’element on es col·loca i la proposta d’un joc realitzat mitjançant la lectura d’un QR, que vincula a una pàgina web en què es troba l'explicació d’una dona científica i on es convida a respondre la pregunta que apareix al final de text. Si es responen correctament cinc preguntes de cinc dones diferents, es guanya el premi.

Objectius

Els objectius són conèixer l'aportació de les dones científiques a través de la història, el treball cooperatiu i la recerca.

Persones destinatàries

Tota la població

Metodologia

La metodologia és col·laborativa i es centra en la recerca.

Fases

El curs 2019-2020 es va crear i presentar la taula periòdica de dones científiques. Es va discutir en el grup de GES quines dimensions tindria i el format, es va fer recerca de la informació, es va proposar que cada alumne creés set fitxes, el professorat les va revisar i finalment es va muntar la taula.

El curs 2020-2021 es va establir la proposta d’un joc vinculat mitjançant un codi QR. Es va crear una pàgina web específica per aquest a projecte. Cada alumne va escollir nou dones científiques de la taula periòdica presentada el curs anterior, va traslladar la informació a la pàgina web, va formular una pregunta en relació amb el text i la dona escollida i ho va enllaçar amb un QR. Es va difondre el joc des de Ràdio Pineda, que va entrevistar una alumna i la responsable del projecte. També es van distribuir cartells informatius per la població amb el codis QR.

Recursos humans

L’alumat de GES II i els docents de l’àrea de Ciència

Recursos materials i espais

Una taula periòdica en paper de dimensions 2 m x 1,4 m, paper per imprimir els codis QR i cartells informatius

Cost i fonts de finançament

El primer any, 100 euros. El segon any, 70, finançats amb fons propis

Punts forts

  • Fomenta el diàleg, la col·laboració i l'esperit crític.
  • Obre l’escola a la resta de la població.
  • Posa en evidencia la responsabilitat del treball i aprenentatge compartit.
  • Posa en valor la igualtat de gènere.

Punts de millora

  • La resposta de les preguntes a la mateixa pàgina web.
  • La implicació als instituts de la població.
  • L’ampliació i fer la setmana de la ciència amb activitats dintre i fora de l’escola.