Economia - 15/04/2024 16:00 h. - Núria Peláez
Finalitza la 7a edició del programa Comerç21 per millorar l’oferta comercial de les comarques de Barcelona
La iniciativa, impulsada per PIMEC Comerç i la Diputació de Barcelona, ha acompanyat 50 micropimes en àmbits com la digitalització, la comercialització o el màrqueting. 324 empreses de la província de Barcelona han participat fins ara en el projecte, que obrirà properament inscripcions per a la 8a edició.
50 micropimes del sector comercial i de serveis de la demarcació de Barcelona han participat en la 7a edició del programa Comerç 21, que impulsen PIMEC Comerç i la Diputació de Barcelona per millorar l’oferta comercial dels municipis. Aquest dilluns s’ha celebrat la cloenda de l’edició amb el lliurament de diplomes, durant un acte celebrat a l’Escola Industrial de Barcelona.
De les 50 empreses de la 7a edició, 10 són del Vallès Occidental, 9 del Maresme, 7 del Baix Llobregat, 6 d’Osona, 5 de l’Alt Penedès, 5 del Vallès Oriental, 4 del Barcelonès, 2 del Garraf, 1 del Bages i 1 del Berguedà. 35 de les 50 empreses tenen menys de 3 treballadors, i 32 de les 50 empreses estan dirigides per dones. La majoria (31) són comerços, 16 empreses de serveis i 3 de restauració.
Comerç 21 ha ajudat aquestes empreses a redefinir el seu model de negoci, comercialització i màrqueting, digitalització, equip humà, professionalització i gestió, entre d’altres aspectes. Durant el programa, els participants han gaudit de 24 hores de formació col·lectiva i 18 hores d’assessorament individual, i d’aquí a 6 mesos faran un seguiment amb altres dues hores d’assessorament individualitzat. Com ja es va fer com a novetat en la 6a edició, s’han incorporat dues hores de formació col·lectiva i dues d’assessorament individual exclusivament destinades a incorporar criteris de sostenibilitat als comerços.
En les 7 edicions que s’han celebrat fins ara de Comerç 21 han participat 324 empreses que representen un total de 1.322 lloc de treball i que han rebut unes 12.000 hores de formació col·lectiva i 630 hores d’assessorament individual. La majoria de les empreses participants eren de comerç al detall (69%), tenien menys de 3 empleats (63%) i estaven dirigides per dones (62%). El 51% tenia menys de 10 anys, tot i que al programa també han participat empreses històriques: una vintena tenia 75 o més anys d’antiguitat.
En les properes setmanes s’obriran les inscripcions per participar a la 8a edició de Comerç 21. Podran presentar la seva sol·licitud les microempreses de comerç i serveis que estiguin situades a la trama urbana d’algun dels municipis de la demarcació de Barcelona i tinguin capacitat i voluntat de millorar el seu negoci.
Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.
<< Tornar al llistat de notes de premsa
Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi
Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.