04/12/2024 09:00 h. - Núria Peláez
Els turistes valoren amb un 9,5 l’oferta gastronòmica de les comarques de Barcelona
La dada s’extreu d’un estudi de la Diputació de Barcelona, que vol promoure aquest tipus de visitants a la destinació per captar turisme de qualitat i desestacionalitzat.
Els turistes que fan activitats gastronòmiques a les comarques de Barcelona qualifiquen la seva experiència amb un 9,51 sobre 10, segons l’Índex de Reputació Online (iRON) de prop de 150 activitats diferents amb valoracions publicades a internet en els darrers 5 anys. Així ho recull l’estudi “Anàlisi de l’oferta de les activitats gastronòmiques als canals digitals”, encarregat per la Diputació de Barcelona i presentat aquest dimecres al Vinseum-VINSEUM Museu de les Cultures del Vi de Catalunya durant els “Matins del Cercle”.
El cercador de Google, les agències de turisme especialitzades i Google Maps són els canals digitals prioritaris en el procés d’informació i decisió del potencial client d’activitats turístiques. L’estudi mostra que aquests turistes prenen decisions sobre les activitats gastronòmiques que faran, ja en la fase inicial del cicle del viatge, i en molts casos ho decideixen fins i tot abans d’escollir la destinació que visitaran.
A l’hora de prendre aquestes decisions, les opinions d’altres usuaris són palanca de confiança i decisió. Per mercat de procedència, els turistes que valoren més positivament les activitats gastronòmiques de les comarques de Barcelona són els d’Estats Units (9,65 sobre 10) i de Canadà (9,6), mentre que el mercat domèstic fa la valoració més moderada (9,19).
Catalunya serà la Regió Mundial de la Gastronomia l’any 2025. La Diputació de Barcelona vol promoure a les comarques de Barcelona el turisme enogastronòmic, producte estratègic donat que permet captar turisme de qualitat, de diferents mercats i al llarg de tot l’any, la qual cosa el converteix en un eix estratègic en les activitats de promoció de la demarcació.
Cal recordar que les activitats turístiques en destinació són un element clau per a l’increment de les nits d’estada al territori i suposen una part substancial de la despesa que fa el visitant a la destinació. De fet, la majoria dels turistes gastronòmics que visiten la Destinació Barcelona gasten de mitjana 5 vegades més que la resta de visitants en menjar per persona i dia durant la seva estada.
L’estudi “Anàlisi de l’oferta de les activitats gastronòmiques als canals digitals” s’ha presentat aquest dimecres en el marc dels Matins del Cercle de Turisme, la plataforma de serveis de màrqueting turístic que impulsa la Diputació de Barcelona per dinamitzar el sector turístic públic i privat de la província de Barcelona, amb l’objectiu d’assolir un posicionament adequat a escala nacional i internacional que garanteixi un turisme sostenible i responsable. En el Cercle participen més de 400 empreses, ens públics i destinacions turístiques de la província.
Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Treball digne i creixement econòmic” i número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.
<< Tornar al llistat de notes de premsa
Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi
Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.
Your privacy is our priority
To protect your privacy, before continuing we want to make sure that you know that, both we and our collaborators, use some “cookies” on the website to facilitate its use:
- Own and third party for statistical purposes, with which no user information is collected nor access IP addresses are recorded.
- Our own and third parties to guarantee basic functioning, such as the user session, and personalization aspects, such as the language of our pages.
We save the acceptance of cookies for 30 days to improve the browsing experience. Remember that you can delete cookies from your browser at any time. - From third parties to show you information from our social networks, such as Facebook, X, YouTube, etc. By accessing these websites you can decide whether or not you accept their privacy and cookie policies.