04/12/2024 10:08 h. - Dulce Valero

La Creu Roja i la Diputació de Barcelona promouen entre els joves el voluntariat amb les persones grans

Amb el lema ‘Canta a la vida’, la campanya #GransLovers pretén sensibilitzar el jovent sobre la importància dels programes dedicats a millorar la vida de les persones grans i mobilitzar-lo perquè s’uneixin al voluntariat.

La 10a edició de la campanya torna a mostrar com la música uneix diferents generacions, trenca estereotips i contribueix a compartir reptes i experiències.

En el marc d’aquesta iniciativa, la Creu Roja ha donat suport a 735 persones grans gràcies a la implicació i el temps de 162 persones voluntàries.

La Creu Roja i l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona llancen per desè any consecutiu la campanya #GransLovers, que pretén sensibilitzar la població sobre la importància dels programes dedicats a les persones grans i mobilitzar la ciutadania, i especialment el jovent, perquè facin voluntariat amb aquest col·lectiu.

En el marc d’aquest projecte, el 2023, un total de 735 persones grans van rebre acompanyament de 162 voluntaris i voluntàries que van dedicar-los el seu temps acompanyant-los.  Aquest és un més dels diversos programes per empoderar les persones grans que du a terme la Creu Roja  i que l’any passat van arribar a 15.661 persones grans, gràcies al suport d’un miler de persones voluntàries a la demarcació de Barcelona.


Un càsting per ‘cantar’ a la vida

Continuant per segon any amb el lema ‘Canta a la vida’,  la campanya mostra com la música pot esdevenir motiu d’estímul i d’interès comú entre persones de generacions diverses. La música es revela com una oportunitat perquè persones de diferents edats comparteixin experiències, aficions i la il·lusió d’assolir nous reptes.

Així ho mostren la Margarida, l’Enric i la Fermina, participants reals dels projectes de persones  grans de la Creu Roja a Barcelona i Terrassa, els quals organitzaran un càsting per trobar joves amb qui compartir bons moments, recordar vivències i cantar a la vida.  La Mar, la Laura i el César, son joves vinculats a la Creu Roja que s’hi presentaran per trobar la “companyia” perfecta.

La campanya, amb l’etiqueta #GransLovers, es du a terme en l’entorn digital del 4 al 15 de desembre i es podrà seguir a través del lloc web i de les xarxes socials de la Creu Roja i dels comptes de les assemblees locals i de la Diputació de Barcelona (DIBA).

A través de xarxes socials com TikTok, Instagram, Facebook, Youtube, Linkedin i X s’emetran cinc vídeos de la campanya: l’espot inicial i quatre càpsules en què participen els joves voluntaris i les persones grans amb l’objectiu de promoure les inscripcions del voluntariat. L’objectiu és transmetre, amb un toc d’humor i d’espontaneïtat, la complicitat que pot sorgir entre gent gran i voluntariat i com plegats poden aprendre i compartir experiències alhora que contribueixen a trencar estereotips.

La iniciativa #GransLovers s’emmarca en el conveni de col·laboració signat per la Creu Roja i l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat de la Diputació de Barcelona.

La campanya es difondrà a través dels canals d’X, Instagram i Facebook de la Diputació de Barcelona i del canal d’X i Youtube de l’Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de Vida i Comunitat, així com del canal d’X i Instagram de Joventut, i a través de les diferents xarxes socials de la Creu Roja.

 

Aquesta acció respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i benestar" i 10 “Reducció de les Desigualtats”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

#GransLovers promou entre els joves el voluntariat amb les persones grans. Foto: Creu Roja.jpg La campanya de sensibilització té el lema "Canta a la vida". Foto: Creu Roja

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.