05/12/2024 11:00 h. - Núria Peláez

La Diputació de Barcelona posa en marxa una prova pilot per impulsar un nou model de mercats de Nadal a la demarcació

La iniciativa es farà enguany a Sant Martí Sesgueioles, Gelida, Manlleu i El Masnou.

La Diputació de Barcelona ha posat en marxa una prova pilot a 4 municipis de la demarcació per fomentar un nou model de mercats de Nadal que, a l’estil d’altres destinacions europees, es converteixin en un pol d’atracció per al teixit comercial del territori. La prova culminarà aquest desembre amb la celebració del primer mercat d’aquest tipus a Sant Martí Sesgueioles i la renovació dels mercats de Nadal ja existents a Gelida, Manlleu i El Masnou.

Mitjançant la prova pilot, que compta amb un pressupost de 300.000 euros, aquests 4 municipis rebran suport tècnic i econòmic en aspectes com el lloguer o compra de casetes per als paradistes, la decoració i ambientació i activitats de dinamització o atraccions del mercat, entre d’altres.

El primer en arrencar serà Sant Martí Sesgueioles, que del 6 al 8 de desembre acollirà per primer cop un  mercat de Nadal que reunirà parades d’artesania, activitats per a totes les edats com ara degustacions, actuacions musicals i teatrals o tallers familiars. El mercat de Sant Martí Sesgueioles formarà part d'un eix nadalenc amb els Pastorets de Calaf i el pessebre vivent dels Prats del Rei, i ha estat organitzat  per un equip de voluntaris que, repartits en comissions, s’han encarregat de la decoració del poble, cerca d’activitats, etcètera.

Els següents mercats la prova puliot seran el del Masnou (14 al 22 de desembre), Manlleu (del 19 de desembre al 7 de gener) i Gelida (del 20 al 24 i del 27 al 29 de desembre). A diferència de Sant Martí Sesgueioles, aquests municipis ja comptaven amb un mercat de Nadal i han rebut suport i assessorament de la Diputació de Barcelona per revitalitzar-los amb una nova imatge i programació.

“Des de la Diputació de Barcelona volem explorar un nou model de mercat de Nadal a la demarcació que ajudi als municipis a implementar actuacions que els permetin diferenciar-se”, destaca el diputat de Comerç, Consum i Salut Pública de la Diputació de Barcelona, Josep-Ramon Mut i Bosque. “Els mercats de Nadal són una font d’atracció lúdica i turística, són espais de participació ciutadana, promouen la cohesió social i generen riquesa local amb un impacte directe al comerç local i de proximitat dels municipis”, recorda el diputat.

Els municipis que participen a la prova pilot han estat seleccionats atenent aspectes com el nombre d’habitants i la distribució territorial, per tal de fer la prova pilot en una mostra de municipis amb característiques diferents. Un cop finalitzada la prova pilot s’avaluarà el seu impacte per tal de dissenyar línies de suport o altres accions per estendre el model a altres municipis. En paral·lel, la Diputació de Barcelona editarà una “Guia model per a la implementació d’un Mercat de Nadal als municipis de Barcelona”, que es posarà a disposició de tots es municipis.

Aquest projecte de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Promoure el creixement econòmic” i número 12 “Producció i consum responsables”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.

Imatge d'arxiu d'un mercat de Nadal de la demarcació. Foto: Diputació de Barcelona Imatge d'arxiu del mercat de Nadal de Manlleu. Foto: Diputació de Barcelona Procés de muntatge del Mercat de Nadal de Sant Martí Sesgaioles, aquest dimecres. Foto: Diputació de Barcelona

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedim les imatges (vídeo i fotografies) als mitjans de comunicació que vulguin fer-ne ús, sempre que se'n citi la font i exclusivament per a contextualitzar aquesta notícia.