Recull d'activitats per als Serveis Locals d'Ocupació (SLO): Persones i empreses

El Recull per als Serveis Locals d'Ocupació (SLO): Persones i empreses és un recurs que ofereix un conjunt d’activitats, en format taller o sessió, que els ens locals adherits a la Xarxa de Serveis Locals d'Ocupació (XALOC) i/o a la Xarxa d'Oficines Tècniques Laborals (OTL) poden incorporar a la seva oferta de serveis, per tal d'oferir-les tant a les persones demandants d'ocupació com a les empreses usuàries del SLO.

L'edició 2024 del Recull inclou 182 activitats que tenen per finalitat donar suport al desenvolupament professional i la recerca de feina de les persones demandants d'ocupació, així com a la millora de la gestió dels recursos humans de les empreses. Les activitats s'estructuren en quatre blocs temàtics.

  • Tallers d'alfabetització digital (TAD)
  • Tallers de tècniques de recerca de feina (TRF)
  • Sessions d'orientació laboral (SOL)
  • Sessions de suport a l'empresa (SSE)

Calendari d'actuacions

Actuacions previstes durant l'any

Properes activitats:

 

Per consultar les característiques, condicions de concertació del recurs i els formularis de sol·licitud i justificació, podeu consultar la fitxa del Catàleg.

Condicions econòmiques

Els ens locals de la província de Barcelona podran sol·licitar un ajut econòmic per a la realització de les activitats que apareixen al Recull, en funció del compliment de les condicions i requisits establerts.

L’atorgament de l’ajut econòmic resta condicionat a què hi hagi consignació pressupostària suficient per atendre les sol·licituds, i amb el límit anual de subvenció de 6.000 euros per ens local.

Per a una mateixa activitat i en el conjunt de contractacions efectuades pels ens locals amb relació a aquesta, Diputació de Barcelona subvencionarà fins a un llindar màxim de 15.000,00 € (IVA exclòs). En cas d’assoliment d’aquest llindar màxim, les sol·licituds rebudes amb posterioritat seran desestimades, quedant a criteri de l’ens local interessat la contractació, assumint íntegrament el cost de la seva realització.

Un cop executada l’activitat per part de l’ens local i justificada correctament, aquest rebrà una subvenció del 75% del cost total de cada activitat (honoraris de docència), o bé del 90% en el cas que l’activitat sigui d’àmbit supramunicipal, sempre que hagi comptat amb un mínim de 7 persones participants. Si no s’assoleix aquest mínim de participació, el finançament serà proporcional al nombre de persones assistents. D’altra banda, en cas de supramunicipalitat, es requerirà una participació efectiva de persones d’altres municipis en l’activitat. En cas de no complir-se aquesta condició, s’atorgarà l’ajut amb el percentatge de cofinançament corresponent a una activitat municipal.

Procediment de sol·licitud, justificació i pagament

Sol·licitud

  • L’ens local selecciona una activitat d’aquest Catàleg sectorial.
  • L’ens local es posa en contacte amb l’empresa consultora que figuri a la fitxa d’activitat seleccionada per tal d’acordar les dates de realització, horaris, espais i materials necessaris.
  • En el marc del Catàleg de Serveis, l’ens local presenta una sol·licitud com a màxim fins al 31 d’octubre de 2024 a través del Portal de tràmits dels ens locals i altres AAPP (PMT), juntament amb el formulari associat de dades tècniques que trobarà a l’apartat Tràmits de la Xarxa de Governs Locals de la Seu electrònica de la Diputació de Barcelona.
  • L’SMT comprova el compliment dels requisits i l’existència de disponibilitat pressupostària.
  • L'SMT comunica a l’ens local, a través del PMT, la tramitació de la corresponent sol·licitud o el requeriment d’esmena, si és necessari.
  • L’SMT tramita i notifica a l’ens local la resolució de concessió de la subvenció, indicant l’import atorgat i el règim de cofinançament per part de l’ens local. La subvenció serà del 75% del cost total de l’activitat determinada en el Recull o bé del 90% en el cas que l’activitat sigui d’àmbit supramunicipal.
  • L’ens local contracta l’activitat amb l’empresa consultora i executa l’actuació en el període comprès entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2024, d’acord amb els continguts, característiques i requeriments de difusió i publicitat de la subvenció de la Diputació de Barcelona, exposats en el catàleg sectorial.

Justificació i pagament

  • Documentació justificativa a presentar:
    La justificació de la realització de les activitats s’ha de realitzar mitjançant el tràmit de justificació de despeses, amb el corresponent formulari associat de dades tècniques, d’acord amb els models disponibles a l’apartat Tràmits de la Xarxa de Governs Locals de la Seu electrònica de la Diputació de Barcelona.
  • Termini de presentació de justificació:
    Els destinataris han de justificar la realització de les activitats, com a màxim, en els dos mesos següents a la data de la seva finalització. En cas que la data de finalització sigui anterior a la notificació de la concessió de l’ajut, el període de justificació és de dos mesos a partir de l’endemà de l’accés a la notificació electrònica.

    L’SMT revisarà la documentació rebuda i sol·licitarà a l’ens beneficiari, si escau, la documentació, informació o esmenes que consideri oportunes. Un cop informada favorablement la justificació, es tramitarà el corresponent pagament de la subvenció.

Altres aspectes a considerar

  • L’entitat beneficiària de la subvenció està obligada a difondre que l’activitat ha estat subvencionada per la Diputació de Barcelona.
  • L’entitat beneficiària de la subvenció està obligada a comunicar a l’SMT qualsevol alteració en les dates de realització de l’activitat, així com en cas de desistiment o renúncia, si s’escau.
  • L’entitat beneficiària està obligada a comunicar a la Diputació de Barcelona qualsevol modificació de les condicions de prestació de les activitats previstes en el recull, com ara els canvis en els equips docents o en els continguts de l’activitat.
  • L’ens local ha de vetllar perquè en tota la documentació que s’utilitzi i es lliuri als participants hi aparegui el logotip de la Diputació de Barcelona.
  • A les fitxes d’activitat, hi ha les especificacions relatives als continguts, objectius, metodologia, modalitat, durada, perfil de les persones participants, equipament necessari i cost total de l’activitat, així com les dades de l’empresa consultora i les persones expertes que la duen a terme.
  • El Recull té caràcter obert i, per tant, s’anirà actualitzant periòdicament amb noves propostes.
  • Tanmateix, l’SMT es reserva el dret a decidir la continuïtat d’una activitat en el Recull, tenint en compte la demanda de les activitats i d’acord amb les valoracions realitzades per les persones beneficiàries i els equips tècnics dels ens locals implicats.

Procediment de comunicació de canvis per part de l'ens

  • L’entitat beneficiària de la subvenció està obligada a comunicar a l’SMT qualsevol alteració en les dates de realització de l’activitat, així com en cas de desistiment o renúncia, si s’escau. Aquests tràmits s’han d’efectuar, prioritàriament, accedint al PMT i seleccionant l’activitat subjecta a canvis. En el cas de renúncia, s’ha de formalitzar a través del tràmit de sol·licitud de renúncia; en el cas de canvis de dates, s’ha de comunicar mitjançant el tràmit de sol·licitud general, indicant les noves dates de realització de l’activitat, tot i que es pot informar a l’SMT per via de correu electrònic a l’adreça smt.recullslo@diba.cat.
  • L’entitat beneficiària està obligada a comunicar a l’SMT qualsevol modificació de les condicions de prestació de les activitats previstes en el Recull, com ara els canvis en els equips docents o en els continguts de l’activitat.

Documentació addicional

Condicions de participació

  • Les noves condicions de participació aprovades l'agost de 2020 es poden consultar en aquest enllaç.

Presentació de noves propostes i modificacions d’activitats

Es poden presentar noves propostes d’activitats per a formar part del “Recull d’activitats per als serveis locals d’ocupació: persones i empreses”, i/o modificacions d’activitats que ja han estat objecte de valoració de la qualitat tècnica i que formen part del Recull o de la Borsa.

Amb relació a la presentació de modificacions d’activitats, es consideren com a tals, aquells canvis en els elements que han estat objecte de valoració de la qualitat tècnica de les propostes (Condicions per a la selecció d’activitats per formar part del Recull, apartat 7).

El termini per realitzar aquests tràmits és entre l'1 de maig i el 30 de juny de cada any.

Les propostes que es presentin fora d'aquest termini no seran admeses.

Per fer-ho, cal que presenteu a través de la Seu electrònica aquest formulari de sol·licitud, adjuntant les següents fitxes:

(Cal annexar en un únic formulari de sol·licitud la fitxa d’empresa amb totes les signatures electròniques i totes les fitxes d’activitats que es vulguin presentar)

El període per presentar propostes de modificacions d’activitats és l’indicat en la clàusula d.1.1), és a dir, durant el període de maig a juny de cada any.

Aquestes fitxes, en incorporar formularis interactius, estan creades per a la versió Adobe Acrobat Reader DC, en cas de no visualitzar-lo correctament al navegador aconsellem la descàrrega de l'arxiu i l'obertura amb el programari pertinent. 

Actualització d’activitats i modificacions de personal expert

Per tots aquests tràmits cal que presenteu a través de la Seu electrònica aquest formulari de sol·licitud, adjuntant les fitxes d’actualització o modificació que corresponguin.

El termini per proposar aquesta actualització serà durant tot l’any.

  • Modificació de persona experta: Les empreses consultores es comprometen a comunicar al Servei de Mercat de Treball els canvis en el personal expert que figura en el Recull, i al fet que el nou personal tingui anàloga qualificació professional (Condicions per a la selecció d’activitats per formar part del Recull, apartat 10.7). La modificació només s’acceptarà per causes sobrevingudes i degudament justificades, i la proposta ha de ser validada positivament per l’SMT.

El termini per proposar aquesta modificació serà durant tot l’any.

Aquestes fitxes, en incorporar formularis interactius, estan creades per a la versió Adobe Acrobat Reader DC, en cas de no visualitzar-lo correctament al navegador aconsellem la descàrrega de l'arxiu i l'obertura amb el programari pertinent. 

 

Consultes tècniques

 

Servei de Mercat de treball

Gerència de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació

Diputació de Barcelona
Travessera de les Corts, 131-159
Recinte Maternitat - Pavelló Mestral
08028 Barcelona
T. 934 022 538
F. 934 022 525

s.mercattreball@diba.cat