Accions de millora continua als serveis socials bàsics 


Què és | Objectius | Com funciona | Qui ho pot demanar | Com es demana el programa | Subproductes del programa


 

Què és

Suport tècnic i acompanyament a la implementació d'accions de millora contínua als serveis socials bàsics. Poden fer referència tant al servei bàsic d'atenció social com al servei d'ajuda a domicili (SAD).

L’assessorament implica un fort compromís de treball per part de tot l'equip dels serveis socials bàsics.

Les actuacions previstes es centraran en l'anàlisi i millora d'un àmbit concret dels serveis socials bàsics com són:  el disseny i confecció de la cartera de serveis, la millora en la recepció i l'atenció a la ciutadania, els tallers de millora del Servei d'Ajuda a Domicili (SAD), l'assessorament sobre aspectes tècnics, jurídics i econòmics relacionats amb la prestació del SAD (Reglament dels SSAD, els Plecs Tècnics, els estudis de costos del preu del servei, etc.) i altres accions de millora relacionades amb el model de provisió del SAD.

Objectius

  • Aportar als municipi i ens comarcals coneixement i models d’actuació en els àmbits d’actuació proposats.
  • Implementar millores en l’organització de l’equip de serveis socials, empoderant professionals i persones usuàries.
  • Implementar una metodologia de treball per a la millora contínua de l’organització.

 

Com funciona

  • Model de provisió del SAD: sessions de treball individuals amb cada ens local.
  • Tallers de millora del SAD: combina sessions grupals i acompanyament individual (ens local) als professionals dels EBAS que gestionen SAD.

 

Qui ho pot demanar

Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, mancomunitats, consorcis locals.

 

Com es demana el programa

A través del Catàleg de Serveis.

 

Subproductes del programa


Què és | Objectius | Com funciona | Qui ho pot demanar | Com es demana el programa 


 

Què és  

Acompanyament a la implementació d'accions com el disseny i confecció de la cartera de serveis, la  millora en la recepció i l'atenció a la ciutadania o altres projectes relacionats amb els SSB.

 

Objectius 

-

 

Com funciona

-

 

Qui ho pot demanar

Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, consorcis locals, mancomunitats.

 

Com es demana el programa 

A través del Catàleg de Serveis.


Què és | Objectius | Com funciona | Qui ho pot demanar | Com es demana el programa 


 

Què és  

Assessorament per la definició d'un model centrat en la persona i la seva autonomia, des de l'acollida, el contracte assistencial i la prestació del servei fins a la seva finalització.

 

Objectius 

  • Acompanyar els ens locals en el disseny i formulació d’un pla de millora relatiu a una de les fase del procés assistencial del SAD.

 

Com funciona

Treball en equip amb professionals de l’EBAS que gestionen SAD i la persona responsable de l’EBAS.

 

Qui ho pot demanar

Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, consorcis locals, mancomunitats.

 

Com es demana el programa 

A través del Catàleg de Serveis.


Què és | Objectius | Com funciona | Qui ho pot demanar | Com es demana el programa 


 

Què és  

Assessorament en grup sobre aspectes tècnics, jurídics i econòmics relacionats amb la prestació del servei d’ajuda a domicili: 

  • Reglament municipal o comarcal dels SSAD;
  • Els Plecs tècnics per a la contractació del servei; els estudis de costos per a la determinació del preu del servei i la planificació de la despesa, o altres que siguin d'interès per als ens locals.

 

Objectius 

  • Oferir formació i orientació als equips de serveis socials dels ens locals
  • Acompanyar en l’elaboració dels instruments tècnics

 

Com funciona

Sessions de grup i sessions individualitzades per a cada EBAS.

 

Qui ho pot demanar

Ajuntaments de municipis de més de 5.000 habitants, consells comarcals, consorcis locals, mancomunitats.

 

Com es demana el programa 

A través del Catàleg de Serveis.