La biblioteca de Puig-reig estrena edifici

20/12/2014 a les 12h
Descripció

El proper dissabte 20 de desembre a les 12h el president de la Diputació de Barcelona,Salvador Esteve, i l'alcalde del municipi, Antoni Clement, inauguraran la nova seu de la Biblioteca Guillem de Berguedà de Puig-reig.

La biblioteca, que forma part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona, es trasllada des de la seva ubicació actual, una planta baixa de 323 metres quadrats, a un edifici nou que també acull l'escola bressol municipal. El nou espai té una superfície útil de 850 metres quadratsrepartida en dues plantes i és obra de l'arquitecte Ferran Besa (ARQ71&associats).

L'equipament ofereix un fons de 28.500 documents, entre els quals hi ha 25.000 llibres, 3.500 documents audiovisuals i 28 subscripcions a diaris i revistes. Destaca els seus fons especials en colònies tèxtils i templers. Ofereix el servei d'autopréstec basat en la tecnologia RFID, que permet major autonomia de l'usuari a l'hora d'agafar o retornar documents. La biblioteca estarà oberta al públic 30 hores i mitja a la setmana.

El nom de la biblioteca remet al trobador Guillem de Berguedà, que fou senyor del castell de Puig-reig.

Per a la posada en marxa del nou equipament, la Diputació de Barcelona aporta uns 603.000 euros en concepte d'ajuts a la construcció, adquisició de fons documentals i audiovisuals, així com d'equipament informàtic.

La Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona està integrada per 221 biblioteques i 9 bibliobusos, que treballen de forma coordinada i amb uns mateixos estàndards de qualitat per tal de facilitar l'accés a la cultura, el lleure i la informació als ciutadans de la demarcació de Barcelona.

Galeria d'imatges

Qui organitza