Sessió de treball del Pla de Millora dels Serveis Públics de Consum en municipis de menys població

Imatge: Diputació de Barcelona

01/07/2024 11:17 h.

Dins del marc del Pla de Millora dels Serveis Públics de Consum, el passat 17 de juny va tenir lloc al municipi de Vacarisses una sessió específica de treball per a definir com millorar el suport, que ja es dona des del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació, als municipis amb menys habitants de la demarcació, amb l’objectiu de garantir que tots els ciutadans i ciutadanes gaudeixin de la protecció dels seus drets com a persones consumidores amb iguals condicions.

• Dia Mundial del Consumidor

11/03/2022 11:54 h.

La commemoració del Dia Mundial dels Drets dels Consumidors d’enguany vol explicar a la ciutadania els seus drets davant els serveis bancaris, amb l'objectiu de contribuir a la prevenció de conflictes de consum.

• Retards en la facturació elèctrica

17/02/2022 11:34 h.

Els consumidors tenim dret a fraccionar el pagament de la nostra factura elèctrica en mensualitats quan hàgim sofert retards o manca de facturació.

Des de juliol, diverses distribuïdores d'energia elèctrica no estan enviant a les comercialitzadores les dades de les lectures de consum dels seus clients.

• Dia Europeu de la Mediació

20/01/2022 12:31 h.

La mediació és una eina per abordar el conflicte basada en el diàleg, l'escolta i el respecte mutu de les parts, amb el suport d'una figura mediadora. Busca apropar les parts involucrades en un desacord: entre comunitats veïnals i/o entre consumidors i establiments comercials...

La Diputació de Barcelona dona suport als ens locals per tal de garantir l'accés a la mediació en conflictes de convivència ciutadana o consum.

Aquest divendres, 21 de gener, es celebra el Dia Europeu de la Mediació per a commemorar la data en què a l’any 1998 es va aprovar la Recomanació sobre Mediació Familiar en el marc del Consell d’Europa.

Documentació

• Es presenta el Catàleg de Serveis 2022 de l'Àrea d'Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona

13/01/2022 07:23 h.

A través del Catàleg de Serveis 2022 continuem desplegant el nou marc conceptual i estratègic de l'Àrea i, alhora, els projectes transformadors, que es tradueixen en nous recursos per als ajuntaments i ens locals amb l'objectiu prioritari de desenvolupar les competències dels ens locals en matèria de consum.

Principals canvis i novetats de cada recurs
    Mapa dels recursos de l’Àrea

Vídeo de presentació del catàleg

• Llei de Garanties

03/01/2022 09:52 h.

Els productes com electrodomèstics, cotxes, joguines i qualsevol aparell de tecnologia comprats des de l’u de gener de 2022 tenen una garantia legal de tres anys en comptes dels dos que es donaven fins ara.

Mostrando el intervalo 36 - 40 de 183 resultados.