01/04/2020 11:37 h.

Mesures anti crisi Covid-19 dels ens locals i associacions per a les empreses

A través d'aquesta notícia especial crisi Covid-19 us fem arribar informacions diverses sobre novetats i actuacions que estan impulsat alguns ens locals i associacions empresarials de la província, així com la Generalitat de Catalunya, per donar suport a les empreses en la situació actual provocada pel virus.

Si disposeu d'informació en aquesta línia ens la podeu fer arribar i en farem difusió. Moltes gràcies.

Ajuntaments

• Granollers

Paquet de mesures adoptat el dia 18 de març: principalment fan referència a ajornaments en els pagaments, reducció d'alguna quota de taxes i possibilitat de plans individuals de fraccionaments o ajornaments.

• Sabadell

Guia que conté un resum de mesures econòmiques i fiscals per a empreses i persones autònomes, amb actualització diària: mesures de flexibilitat fiscal, exempcions, etc.

• Sant Quirze del Vallès

Paquet de mesures aprovat el dia 20 de març: modificació del calendari fiscal, bonificacions a l'IAE i el 50% de rebaixa en el cànon de l'aigua (mesos abril i maig), entre d'altres.

• Terrassa

Pàgina web actualitzada amb les mesures adoptades per l'ajuntament i que tenen a veure amb impostos i taxes municipals, reducció de l'IBI dels locals comercials, reducció de la tarifa de l'aigua, suport a persones emprenedores, entre d'altres.

Associacions empresarials

• AEBALL

Al seu web hi ha un ampli recull de novetats en els àmbits legislatiu, econòmic, fiscal, laboral, formació, internacional, etc.

• PIMEC

Les associacions que formen part de PIMEC estan fent arribar a les empreses associades butlletins o notificacions en el mateix sentit, amb les novetats i mesures que estan impulsant els ajuntaments corresponents.

Més informació: Enllaç

Generalitat de Catalunya

Paquet de mesures en l'àmbit econòmic: línia de finançament ICF-Avalis liquiditat, reducció en algunes taxes (com el cànon de l'aigua) i canal telemàtic d'assessorament empresarial d'Acció, entre d'altres