10/11/2022 11:35 h.

Reconeixement a la tasca dels Punts Locals de Reempresa, amb els Premis Reeempresa

La diputada de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació, Eva Menor, i la directora de Centre Reempresa de Catalunya, Laura Sallent, van lliurar, ahir, en el marc del Saló BizBarcelona i el Saló de l’Ocupació, els Premis Reempresa, atorgats per la Diputació de Barcelona i CECOT. Uns premis que son un reconeixement a l'esforç i els resultats obtinguts pels 35 Punts Locals Reempresa, que actualment hi ha a la província.

Durant el lliurament de Premis, Eva Menor va afirmar que «ara fa 10 anys vam iniciar aquesta col·laboració amb Cecot perquè vam creure fermament que des de la proximitat dels ajuntaments de la província de Barcelona i de les seves unitats de servei a les empreses podríem ajudar a “salvar empreses” igual que ajudem en la seva creació. Per tant, era i és del tot pertinent que des d’aquests centres s’ajudi també a salvar el talent, el coneixement, a salvar les petites i mitjanes empreses i, el que és més important, a salvar llocs de treball. El progrés econòmic tan sols té sentit si va acompanyat del progrés social».

La Diputació de Barcelona i la CECOT  treballen conjuntament per consolidar la Reempresa a la província de Barcelona com un model d’emprenedoria i de creixement empresarial que incideix en la continuïtat de les empreses. La Reempresa és la metodologia i el Marketplace que facilita la transmissió d’empreses en funcionament per part d’empresaris que desitgen cedir la seva empresa a persones reemprenedores o empreses que volen adquirir-les i fer-les créixer.

Els ajuntaments que van rebre el reconeixement als punts locals reempresa amb major nombre de casos d’èxits acreditats amb menció al nombre d’empreses cedents incorporades: Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet (16 casos d’èxit; menció a les 15 empreses cedents); Ajuntament de Mataró (14 casos d’èxit); menció a les 27 empreses cedents); Ajuntament de de Manresa (8 casos d’èxit; menció a les 20 empreses cedents)i Ajuntament de Vic (8 casos d’èxit; menció a les 14 empreses cedents).

En el marc del BizBarcelona i el Saló de l’Ocupació,  la diputada de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació, Eva Menor, també va participar en la jornada de reconeixement als mentors del programa Sos Mentoring, «una sessió – ha dit Menor- on s’ha deixat palesa la gran importància que prenen els mentors i mentores, que son empresàries i empresaris que voluntàriament ajuden a altres empreses amb menys experiència  en la presa de decisions, però al mateix temps, és molt més que això, ja que incorpora implícit un acompanyament emocional als nous i noves emprenedores, no menys important i que suma valor al programa».

El “SOS Mentoring” és un programa de mentoratge per empoderar les persones usuàries ajudant-los a prendre les seves pròpies decisions. Amb aquest nou servei de la Diputació és pretén ajudar a les persones autònomes i microempreses de la província per fer front a la crisi generada per la COVID-19, amb la col·laboració de la Fundació Autoocupació.

Aquest programa de la Diputació de Barcelona respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 “Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom”. Els disset ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.