03/11/2021 14:28 h.

Trobada de la Xarxa d'Escoles Bressol Municipals

La tercera trobada – el torn de les escoles bressol municipals - volia reconèixer el valor de la tasca de les EBM, i generar un espai d'intercanvi de coneixement i reflexió en el marc de les XEBM, a partir, en aquesta ocasió, de l'experiència del procés de Familiarització a les escoles bressol municipals de Castelldefels. La xarxa de centres educatius municipals 0 a 3, de Castelldefels, va compartir amb les persones assistents l'impacte positiu que havia tingut el procés de familiarització als seus centres, tant en els infants, com en les famílies, i els equips educatius. El vídeo i la posterior presentació d'aquesta experiència van servir de preludi per als espais de treballs, on, en grups reduïts, els i les assistents van poder intercanviar pensaments i opinions i valorar com podien integrar elles el procés de familiarització a la seva realitat.

El Pla de Treball 2021-2022 recull les línies i accions prioritzades per aquest curs. Pel que fa a territori i polítiques locals destaquem el treball amb els municipis petits per compartir els models d'escolarització en l'etapa 0 a 3 anys, l'avaluació de l'impacte de la tarifació social en l'accés a les EBM i poder reflexionar entorn del model d'escola bressol i la seva contribució a l'èxit educatiu. També es crearà un espai per poder compartir punts comuns i cercar propostes respecte a la gestió i funcionament de les escoles. Destacar, també, que en aquesta xarxa es continuarà treballant per l'educació inclusiva i coeducadora, i per la participació de les famílies: aquest curs 2021-2022 es publicarà la Guia per la coeducació (feta amb col•laboració del GT de coeducació), es treballarà per compartir i millorar, entre els membres de la xarxa, el model d'escola bressol inclusiva, i es duran a terme accions per augmentar implicació de les famílies.