Ajuntament de Sant Pol de Mar. Foto: Ajuntament de Sant Pol de Mar

31/05/2024 10:00 h

Infraestructures

Estudi per a la millora de 16 instal·lacions municipals de Sant Pol de Mar

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Sant Pol de Mar el Pla inicial de manteniment d’equipaments del municipi, que s’ha realitzat per a 16 instal·lacions que actualment estan oferint servei a la població, en diferents estats de conservació i manteniment.

Amb aquest treball, l’Ajuntament disposa d’un document que li permetrà planificar les inversions en manteniment, allargar la vida útil dels edificis i les seves instal·lacions, donar un millor servei a l’usuari, garantir la seguretat de les instal·lacions, disposar d’uns equipaments més respectuosos amb el medi ambient i disminuir les despeses de manteniment.

El Pla és una eina per a l'avaluació d'equipaments en ús, a partir de tres eixos bàsics: el seu estat de conservació actual, les actuacions necessàries per mantenir l’edifici en condicions d’ús acceptables i la gestió eficient d’aquest manteniment. L’objectiu, per tant, és obtenir una priorització en el temps d’aquelles actuacions que cal fer, donant indicacions sobre el manteniment preventiu i els contractes externs.

Aquesta suport de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 7 “Energia neta i assequible”, 11 “Ciutats i comunitats sostenibles” i 13 “Acció climàtica”. Els 17 ODS  van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.