Cartell de la primera Fira del Verd Urbà i la Biodiversitat, que se celebrarà a Igualada els dies 24, 25 i 26 d'octubre.

02/07/2024 17:30 h

Agenda 2030

Igualada acollirà, a l'octubre, la primera Fira del Verd Urbà i la Biodiversitat

La Diputació de Barcelona i l’Ajuntament d’Igualada estan treballant conjuntament en l’organització de la Fira del Verd Urbà i la Biodiversitat. Aquesta primera edició, que se celebrarà a Igualada del 24 al 26 d’octubre, s’impulsa per potenciar la transformació verda dels espais públics dels municipis, plenament alineada amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i amb la qualitat de vida i la salut de la ciutadania.

A la Fira, es podrà trobar informació, demostracions i solucions d’àmbits com arboricultura, reg i drenatge, subministrament de plantes, solucions tecnològiques, substrats i encoixinats, control de plagues, productes fitosanitaris i adobs, maquinària, foment de la biodiversitat, murs i terrats verds, bioenginyeria, horts urbans, serveis forestals, educació ambiental, revegetació de talussos i  senyalització.

Així doncs, en un mateix espai es reuniran els professionals, les empreses, els responsables polítics i tècnics i les brigades municipals encarregats de la gestió del verd urbà i la biodiversitat.

A més dels estands professionals, també tindrà lloc un congrés tècnic paral·lel que permetrà aprofundir en alguns temes comuns a les problemàtiques i a les necessitats dels municipis.

Aquesta Fira respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 11 “Ciutats i Comunitats sostenibles”, número 13 “Acció pel clima" i número 17 "Aliança per assolir els objectius". Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.