Projecte de camí escolar a Castellví de la Marca. Foto: Diputació de Barcelona

19/01/2023 12:30 h

Infraestructures

Lliurat un projecte de camí escolar a Castellví de la Marca

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Castellví de la Marca un projecte de creació d'un camí escolar, una iniciativa educativa, urbanística i de mobilitat i accessibilitat que comprèn actuacions en diversos àmbits amb l'objectiu de promoure que els nens i nenes puguin anar a l'escola de manera autònoma i segura, potenciant la utilització de modes de transport sostenibles.

El camí escolar incorpora mesures i actuacions tècniques de millora de la mobilitat dels escolars, però també pretén generar canvis de mentalitat i sinergies de treball entre l'escola, l'alumnat, el professorat i l’associació de mares i pares, així com els usos del seu entorn i àmbit d'influència.

Les propostes del camí escolar inclouen tres línies bàsiques, com són les actuacions pedagògiques, un manual de bones pràctiques i un taller de mobilitat que té l'objectiu d'integrar la mobilitat sostenible en totes les sortides curriculars.

Pel que fa a l'accessibilitat i mobilitat sostenible i segura, el projecte preveu actuacions de millora de la seguretat i prioritat per als vianants a la cruïlla del carrer del Sol amb l’Avinguda de Catalunya, establir unes millors condicions per als vianants al carrer del Sol, actuacions de millora al passeig dels Estudiants i carrers de l’Esport i del Mediterrani i l’impuls d’un projecte de Bicibús. També es proposa tancar el carrer de l’Esport al trànsit durant les hores d’entrada i sortida dels infants a l’escola i implementar vigilància a la carretera B-212 mitjançant persones voluntàries.

Finalment, el projecte inclou la realització d'accions de difusió i divulgació com ara una campanya de sensibilització als centres escolars, incorporar el projecte de camins escolars als instruments de comunicació digitals, senyalització del camí escolar en tot el seu recorregut o la creació de la figura de coordinador de mobilitat, entre d’altres.

La Diputació de Barcelona, a través de l'Oficina Tècnica de Mobilitat i Seguretat Viària Local de l'Àrea d’Infraestructures i Espais Naturals, ajuda els ajuntaments que volen implantar camins escolars en l’elaboració dels estudis que permetin trobar el consens necessari per a desenvolupar-los.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 9 “Indústria, innovació i infraestructures” i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l'Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l'agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.