Presentació del Pla de xoc per reduir 35 milions d'euros en les factures energètiques dels municipis

21/12/2022 11:00

Can Serra (Rambla de Catalunya, 126) de Barcelona

El diputat d'Acció Climàtica, Xesco Gomar, presenta la inversió per dur les renovables als municipis de la província. Aquest pla de xoc s’emmarca al programa sectorial Renovables 2030 i servirà perquè els ens locals puguin reduir la factura energètica en 35 milions d’euros anuals, en un context d’escalada de preus.

La inversió de la Diputació serà de 50 milions d’euros i s'aprovarà en el ple de la corporació d'aquest dijous 22 de desembre. Les peticions dels ajuntaments financen fins al 90% del cost de la instal·lació de fotovoltaiques, calderes de biomassa i enllumenat públic amb llums LED.

A banda del diputat, l’alcalde de Centelles, Josep Paré, i el de Cercs, Jesús Calderer, exposaran l'impacte dels projectes als seus municipis.