Presentació de l’exposició "El romànic en temps d’Oliba" a Manresa

22/03/2023 17:30

Casa Lluvià, seu del Col·legi d’Arquitectes de Manresa (c/ Arquitecte Oms, 5) de Manresa

El diputat d’Espais Naturals i Prevenció d’Incendis Forestals de la Diputació de Barcelona, Valentí Junyent, juntament amb l’alcalde de Manresa, Marc Aloy, inauguren l'exposició "El romànic en temps d’Oliba. Castells, esglésies i monestirs restaurats per la Diputació de Barcelona".

www

Aquesta mostra, organitzada pel Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL), exposa els treballs realitzats per aquest servei de la Diputació de Barcelona des de fa més de cent anys, per la salvaguarda i restauració d’alguns dels edificis més representatius del romànic català del temps de l’abat Oliba (972-1046).

L’exposició explica les característiques arquitectòniques i funcionals d’aquests edificis, exemplificades en els casos del castell de Boixadors, a Sant Pere Sallavinera; de l’església de Santa Maria de Matadars del Pont de Vilomara; i del monestir de Sant Llorenç, a Guardiola de Berguedà.

També s’explica el procés de restauració que hi ha efectuat el Servei de Patrimoni Arquitectònic Local, que s’encarrega de donar suport als ajuntaments en la protecció i valoració del seu patrimoni arquitectònic, arqueològic i urbanístic, i que en garanteix la conservació per al gaudi de les generacions futures a través d’estudis previs, projectes i obres.