Aula multisensorial de l'Escola Bressol Casa del Molí de l'Hospitalet de Llobregat. Foto: Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat

14/12/2022 17:10 h

Educació

Resultats del Cercle de comparació intermunicipal de les escoles bressol municipals 2021

• Cada vegada es detecten més casos d’infants amb necessitats educatives especials i/o socials

• El grau de satisfacció de les famílies és consolida en el 8.8 punts sobre 10

• El cost anual per plaça ha augmentat significativament fins a prop dels 7.000 euros

La Diputació de Barcelona impulsa els Cercles de Comparació Intermunicipals amb l’objectiu de mesurar, comparar i avaluar resultats dels serveis mitjançant uns indicadors comuns; formar un grup de treball per intercanviar experiències i impulsar la millora dels serveis.

En el cas de les escoles bressols, el Cercle de Comparació Intermunicipal es va crear l’any 2006 amb la participació de només vuit municipis.

Aquest dimecres, 14 de desembre, han estat publicats al web d’Educació de la Diputació de Barcelona els resultats de l’any 2021 que es corresponen a la 17a edició del Cercle de Comparació Intermunicipal d’Escoles Bressol Municipals i que han estat elaborats amb la participació de 58 municipis de la província de Barcelona.

Aquest cercle descriu un total de 70 indicadors agrupats en 4 dimensions: Econòmica, Estratègica, Organitzativa i la de l’Usuari. De les dades dels 58 municipis (tots majors de 10.000 habitants), s’obté una mitjana de cadascun dels indicadors anomenat “Quadre resum”, així com les dades personalitzades per cadascun dels municipis analitzats amb els respectius punts forts i oportunitats de millora.

Alguns aspectes a destacar

Quins són els factors que han afectat el servei?

. El curs 2020-2021, es va veure afectat des del seu inici fins al final per la normativa i mesures COVID-19, tot i que es van recuperar la presencialitat a les aules.

. La disminució de la taxa d’atur augmenta la necessitat de conciliació a les famílies.

. S’ha doblat el percentatge de municipis que fan tarifació social.

Com han incidit sobre el servei?

. Cada vegada es detecten més casos d’infants amb necessitats educatives especials i/o socials.

. El grau de satisfacció de les famílies és consolida en el 8.8 punts sobre 10.

. El cost anual per plaça ha augmentat significativament fins a prop dels 7.000 euros.

Els Cercles de Comparació intermunicipals de la Diputació de Barcelona responen a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 4 “Educació de qualitat”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.