Zona esportiva de Sant Cebrià de Vallalta. Foto: Diputació de Barcelona

22/02/2023 09:00 h

Habitatge

Pla per respondre a situacions d'emergència de la zona esportiva de Sant Cebrià de Vallalta

La zona esportiva municipal de Sant Cebrià de Vallalta, al Maresme, ja disposa d’un pla d’autoprotecció. La Diputació de Barcelona ha fet el lliurament d’aquesta eina, que programa les accions i mesures que han d’adoptar els seus titulars, amb els propis mitjans i recursos i en l’àmbit de la seva competència, per respondre d’una manera adequada a situacions d’emergència. Entre d’altres, el document contempla els riscos, un pla d’actuació i les funcions operatives perquè tothom pugui gaudir de la zona esportiva d’una manera segura.

La instal·lació es va construir el 1972 i consta de tres sales diferenciades i diverses àrees a la zona esportiva: zona de skate, bar, pista poliesportiva, camp de futbol, així com un pavelló poliesportiu que s’ha reformat en els últims anys.

De manera ordinària, s’hi fan activitats esportives tot l’any. Amb major o menor freqüència, s’hi practica patinatge, bàsquet, futbol sala, ioga, gimnàstica, dansa, salsa, pilates, acrobàcies, karate, txakum i educació física per als alumnes de l’institut del municipi. També s’hi celebren activitats extraordinàries, com ara el parc de Nadal, carnestoltes, la celebració del dia de la dona, Sant Jordi, la fira de la maduixa, activitats de puntaires, Sant Joan, la Festa d’estiu, l’arrossada popular i la Festa Major.

Aquesta actuació respon a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.