17/01/2019 12:30 h.

Antoni Garcia presenta el treball de recerca "Contractació pública municipal amb perspectiva de gènere", guanyador de l’edició 2018 dels Premis a la recerca Francesca Bonnemaison

Des de l'any 2003 la Diputació de Barcelona convoca aquests ajuts amb la finalitat de donar suport a la investigació i generar estudis i eines de treball que facilitin la implementació de les polítiques d'igualtat de gènere en els ajuntaments de la demarcació de Barcelona.

El títol de la recerca seleccionat ha estat: “Contractació pública municipal amb perspectiva de gènere. Potencialitats i límits de les clàusules socials, clàusules d'igualtat i altres eines”, de Iolanda Fresnillo Sallan. Sociòloga experta en economia feminista, ha realitzat diferents recerques i projectes sobre aspectes com els pressupostos, la fiscalitat i la contractació pública amb perspectiva de gènere, entre d’altres. Aquesta matèria és de gran interès per als ens locals als quals dona suport la corporació.

El diputat d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, el republicà Antoni Garcia, ha destacat la rellevància de treballs com aquest perquè reflecteixen el necessari enfocament transversal de les polítiques d’igualtat de gènere, “les polítiques d’igualtat de gènere han de formar part de tots i cadascun dels àmbits de les polítiques públiques, la transversalitat és necessària per poder incidir en el dia a dia i fer polítiques que es concretin en accions, actuacions, i resultats, polítiques que s’adaptin a les diferents circumstàncies socials i arribin a formar part del funcionament òptim de qualsevol administració i col·lectiu”

D’altra banda, s‘han presentat els resultats de la recerca realitzada en el marc de l’Ajut 2016: “Estereotips de gènere i  estratègies familiars de resistència a les normes: la creativitat de mares i pares per a una educació no sexista” de l’Alice Van den Bogaert, qui és doctora en antropologia per la UAB i professora associada en el màster d’antropologia social i cultural de la UAB.