17/10/2018 15:59 h.

La comunicació, eix de la 36a Jornada de Polítiques Locals de Joventut

Jornada de Polítiques Locals de Joventut

L’Oficina del Pla Jove de la Diputació de Barcelona té com a objectiu principal promoure actuacions orientades a afavorir l’autonomia i l’emancipació dels joves, així com donar suport al món local per a poder aquest col·lectiu a través d’un suport econòmic, tècnic, material i formatiu.

Des de fa 36 anys, la Diputació de Barcelona organitza les Jornades de Polítiques Locals de Joventut, un punt de trobada i font d’innovació de les polítiques de joventut, que enguany s’ha centrat en la comunicació, amb el lema la “Comunicació efectiva amb joves. Propostes i estratègies”.

La jornada, que se celebra aquest dimecres 17 d’octubre a la Masia de Can Barra de Sant Quirze del Vallès, ha estat inaugurada per l’alcaldessa de Sant Quirze del Vallès, Elisabeth Oliveras, la directora general de Joventut de la Generalitat de Catalunya, Norma Pujol, i el diputat d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, Antoni Garcia.

El debat central de la jornada, que ha aplegat més de 130 tècnics municipals de joventut i professionals del sector, ha girat al voltant de la comunicació com a eina imprescindible per arribar als joves, explorant els diferents reptes comunicatius a l'hora de promoure la participació juvenil.

També s’ha tractat sobre com avaluar les vies de comunicació amb joves que haurien de resultar més efectives en funció de la pròpia realitat local.

Durant la presentació, el diputat d’Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, Antoni Garcia, ha remarcat el suport de la corporació als ens locals en matèria de joventut, posant especial èmfasi en l'elaboració dels Plans Locals de Joventut. Així, Garcia ha afirmat que "donem eines als ajuntaments per fomentar que les comunicacions arribin als joves". I ha afegit que "la híper-connexió de les persones joves permet concebre nous models d’interacció amb ells i elles, no només des dels serveis locals de joventut, és clar. Ofereix l’oportunitat d’explorar nous mecanismes per relacionar-nos-hi, des de l’administració, a través de contextos en que tot no és presencial però pot arribar a ser igual de real i intens".