13/02/2019 13:03 h.

Martí Pujol i Oriol Lladó obren la segona jornada conjunta dels “Cercles de Comparació Intermunicipal” de Serveis de Cultura

Martí Pujol i Oriol Lladó obren la segona jornada conjunta per presentar els resultats globals de l’activitat dels darrers quatre anys dels cercles de biblioteques, espais escènics, museus i serveis culturals “Cercles de Comparació Intermunicipal” de Serveis de Cultura, que s’ha celebrat a l’Espai Francesca Bonnemaison.

A la presentació de la jornada, el vice-president tercer de la Diputació de Barcelona i president de l'Àrea de Cultura, Educació i Esports, el republicà Martí Pujol, ha destacat que algunes de les millores del servei bibliotecari en molts municipis sorgeixen de l’anàlisi i propostes de millora dels tallers del Cercle de Comparació Intermunicipal. En aquest sentit va recordar que “el sistema d'informació d'estadístiques de biblioteques que utilitza la Diputació permet detectar el que volen els ciutadans i això és l'essència de la nostra feina".

El diputat de Cultura, el republicà Oriol Lladó, ha posat en valor els Cercles com espais de trobada, "exemple de generació d'intel·ligència compartida per obtenir indicadors qualitatius, com a peces essencials per al desenvolupament de les polítiques culturals públiques". Lladó ha agraït la implicació dels tècnics de cultura participants als Cercles de Comparació Intermunicipals i els ha convidat a compartir aquest coneixement amb entitats i associacions locals.

El Cercle de Comparació Intermunicipal de serveis de cultura s’adreça als caps i els tècnics de cultura dels ajuntaments i té per objectiu aportar una mirada transversal al conjunt de l’acció cultural que es desenvolupa al territori. És promogut pel Centre d’Estudis i Recursos Culturals des de l’any 2015 i completa la visió més específica donada pels Cercles de Comparació Intermunicipal de biblioteques, espais escènics i museus municipals.

Així doncs, el Cercle de Comparació Intermunicipal de cultura es proposa incidir en l'avaluació i la millora de les polítiques culturals dels ajuntaments que hi participen. I ho fa a partir de la definició i validació d'indicadors de l'actuació de cadascun, la comparació entre ells i el treball i la reflexió conjunta dels seus responsables de cultura.

Aquests Cercles formen part del projecte Cercles de Comparació Intermunicipal (CCI), impulsat pel Servei de Programació de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Interns de la Diputació de Barcelona conjuntament amb les àrees que treballen en els àmbits d'anàlisi, i són un instrument de suport a l'avaluació i millora de diversos serveis públics municipals.