15/02/2024 09:54 h.

'Què fa un gerent municipal?' a càrrec d'Àlex Álvarez i Miquel Rodríguez

Comparteix

Cicle de converses directives

Data i horari: 27/2/2024 de 13.00 a 14.00h

Inscripcions:

  • Assistència presencial a la sala 0A de Can Serra aquí
  • Videoconferència (ens locals de la província de Barcelona) aquí
  • Videoconferència (altres administracions públiques) aquí


Presentació
El Cicle de converses directives pren com a objectiu reunir experts per debatre temes crítics, compartir idees i explorar les millors pràctiques per abordar els desafiaments actuals que enfronten les administracions públiques.

En la sessió del mes de febrer parlarem amb dos gerents d'ajuntaments perquè ens expliquin el seu rol en una organització municipal: quina és la seva missió principal, què i a qui dirigeixen, quina ascendència tenen sobre la globalitat de l'estructura organitzativa, com es configura el seu rol en relació amb regidories i altres càrrecs de comandament, quina és la seva agenda del dia a dia... Què fa un gerent en una administració local?’

Ens acompanyaran l’Àlex Álvarez Mena1, gerent de l’Ajuntament del Masnou, i en Miquel Rodríguez2, gerent de l’Ajuntament de Sitges.

Objectiu
Reflexionar sobre el rol de la principal figura executiva de l’estructura administrativa d’un ajuntament.
 

Continguts

  • Les funcions d’un gerent municipal i el seu rol: el cicle de les funcions directives.
  • El procés formatiu d’un directiu: qualitats bàsiques per dirigir.
  • La caixa d’eines d’un gerent en la pràctica: tècniques de gestió en la pràctica.
  • La posició orgànica d’un gerent: ascendència sobre l’estructura organitzativa.

Destinataris/àries
Personal directiu i de comandament de les administracions públiques.


1. Àlex Álvarez és llicenciat en Geografia i Història, diplomat en Ciències Empresarials i màster en Direcció Pública. És el Gerent municipal de l’Ajuntament del Masnou (Barcelona), des de l’any 2016. Anteriorment, ha desenvolupat una carrera professional vinculada a la gestió pública local, primer com a consultor (1995-2003) i posteriorment a l’administració, on ha desenvolupat els llocs de Gerent de l’Ajuntament de Molins de Rei (2003-2009) i de cap de l’Àrea de serveis a les persones a l’Ajuntament del Masnou (2009-2016). Col·labora com a formador amb diverses institucions públiques, com a especialista en temes de direcció i millora de la gestió de l’administració pública.

2 . Miquel Rodríguez és llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona, màster en Administració i Gestió Electrònica a la Universitat Oberta de Catalunya i Diploma d’Estudis Universitaris Superiors en Transformació Digital de les Entitats Locals (La Salle - Universitat Ramon Llull). És el Gerent Municipal de l'Ajuntament de Sitges des de l'any 2016. Anteriorment ha estat Responsable de Recursos Humans i Organització, en els Ajuntaments de Premià de Mar (1984-1992), Parets del Vallès (1992-1998), Rubí (2007-2009), Santa Perpètua de Mogoda (2009-2012) i Esparreguera (2012-2016). Entre el 1998 i el 2007, funcionari en excedència i soci, analista informàtic i desenvolupador d’aplicacions de gestió documental i d’expedients.