Gestió d’Emergències Municipals i Protecció Civil: Espai d’experiències. Explosió i incendi d'un edifici d'habitatges a Sant Feliu de Llobregat 31-12-2021

25/10/2023 09:00 - 14:00

Espai Francesca Bonnemaison. C/ Sant Pere Més Baix, 7 Barcelona

Presentació

Enguany posem en marxa un cicle de sessions monogràfiques sobre aspectes operatius de la protecció civil municipal adreçat a personal polític i tècnic. Aquest Espai d’Experiències té per objectiu millorar la resiliència dels municipis a partir de l’anàlisi de casos reals. Es vol afavorir un espai de reflexió pràctic que permeti posar en comú els reptes operatius dels ens locals davant les emergències, així com compartir les bones pràctiques de la ma dels seus responsables.

Aquesta primera jornada estarà dedicada a l’Explosió i incendi edifici habitatges a Sant Feliu de Llobregat del dia 31 de desembre de 2021.

Els representants de l’ajuntament i els dels diferents cossos operatius, de seguretat i protecció civil, exposaran com es va gestionar l’emergència durant els primers moments, la intervenció realitzada, l’assistència a les persones damnificades, la post emergència i la tornada a la normalitat.

Es vol reflexionar críticament sobre quines accions van anar bé, quines es poden millorar i com afavorir una coordinació operativa a escala municipal per donar la millor resposta possible davant les emergències.

Destinataris

Personal tècnic i càrrecs polítics que treballin en l'àmbit de la protecció civil municipal i membres de les Associacions de Defensa Forestal (ADF) i de les Associacions de Voluntaris de Protecció Civil (AVPC).

Inscripcions i programa

Per a personal dels ens locals de la Demarcació de Barcelona: cliqueu aquest enllaç.

Inscripció per a altres assistents: cliqueu aquest enllaç.

10:00 a 10:15h

Presentació a càrrec d’Isabel Alonso Cap de l’Oficina d’Activitats Regulades i Programes en Protecció Civil de l’Àrea d’Urbanisme, Habitatge i Regeneració Urbana. Diputació de Barcelona.

10:15 a 11:45 h Bloc I. Taula Rodona. Visió Municipal

• Lourdes Borrell Moreno. Alcaldessa de Sant Feliu de Llobregat.
  • Montse Diaz. Cap de la Unitat de Medi Ambient i Gestió d'Emergències de l’Ajuntament Sant Feliu de Llobregat.
  • Cristina Moga. Cap del Departament de Serveis Social de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.
  • Francisco Javier Mato Sergent de la Policia Local de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat

11:45 a 12:15 h Pausa-Cafè

12:15 a 13:45 h

Bloc II. Taula Rodona. Visió Cossos Operatius Generalitat de Catalunya i altres serveis implicats en l’emergència