21/12/2021 08:57 h.

24a sessió tècnica d’intercanvi d’experiències sobre deixalleries

Personal tècnic de les deixalleries es va reunir l'1 de desembre per intercanviar experiències sobre la gestió dels RAEE i la seva preparació per a la reutilització. La jornada, organitzada pel Servei d’Assessorament i Suport a les Deixalleries (ASDE), amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Sadurní d’Anoia, va tenir lloc a la deixalleria de Sant Sadurní d'Anoia.

Durant la sessió, es van presentar les experiències de diferents ens locals en la preparació per a la reutilització d'aquest tipus de residu:

• L’Ajuntament de Viladecans. La deixalleria té un taller professional i una botiga gestionats per Solidança on recuperen el 7% dels materials recollits.
  • Andròmines – Empresa gestora de la deixalleria de l’Ajuntament de Montcada i Reixac. Amb un taller professional i una botiga on venen els productes reparats a entitats socials o grans grups.
  • Ajuntament de Sant Cugat del Vallès. La deixalleria de Sant Cugat del Vallès també té un taller i una botiga. En aquest cas, quan deixes un producte per reparar, et donen uns punts que després pots utilitzar per comprar nous productes a la botiga.

Durant tota la jornada es va donar veu als assistents, que van exposar les seves qüestions i inquietuds sobre les diferents temàtiques, així com altres temes relacionats amb les deixalleries. En el marc del debat es van compartir diferents experiències i opinions en relació a la gestió dels RAEE.

Per tancar la sessió es va fer una visita guiada a la deixalleria de Sant Sadurní d’Anoia i es va poder observar l’experiència de l’intercanvi de productes de la deixalleria.

Ben aviat es publicarà informació més extensa sobre les jornades a la pàgina web de l’ASDE.

Més informació i contacte amb l'ASDE:

L’ASDE ha pres un paper clau acompanyant les deixalleries en aquesta transició que té com a base l’economia circular.