16/09/2021 08:06 h.

Acció Climàtica dona suport als municipis per celebrar la Setmana Europea de la Mobilitat

L’Àrea d’Acció Climàtica dona suport als ajuntaments dels municipis de la província amb tallers i exposicions per a la Setmana Europea de la Mobilitat 2021, que se celebra des d’aquest dijous, 16 de setembre, fins al 22 de setembre. “Fes salut. Mou-te de manera sostenible” és el lema de la campanya d’aquest any amb la temàtica “Seguretat i salut amb una mobilitat sostenible”.

En el marc d’aquesta iniciativa anual, una dotzena de municipis s’han acollit a algun dels recursos de sensibilització per promoure desplaçaments respectuosos amb el medi ambient i actius (a peu o en bicicleta) i fomentar hàbits saludables. Les activitats són:

Taller. Pedala amb energia

Es tracta d’un taller en què els i les participants hauran de pedalar en una bicicleta estàtica uns minuts, fins que generin l’energia necessària per fer crispetes.

Properes activitats:

• Cornellà de Llobregat: 18 de setembre, d’11 h a 14 h, a l’av. Sant Ildefons (davant Plaça Europa)
  • Castellbisbal: 19 de setembre, d’11 h a 14 h, al carrer de l’Electricitat, 4
  • Vilafranca del Penedès: 20 de setembre, de 17 h  a 20 h, a la Rambla Nostra Senyora
  • Sant Cugat del Vallès: 22 de setembre, de 17 h a 20 h, a la Rambla del Celler / Plaça de la Vila
  • Sant Boi de Llobregat: 25 de setembre, de 17.30 h a 19.30 h, a la Plaça Catalunya
  • La Nou de Berguedà: 26 de setembre

Taller. Pedalem pel clima

El taller consisteix a pedalar en una bicicleta estàtica connectada a un panell interactiu que indica la distància recorreguda en quilòmetres i els quilograms de diòxid de carboni estalviats.

• Sant Joan Despí: 18 de setembre, de 10.30 h a 13.30 h, Plaça de l’Ermita
  • Badia del Vallès: 19 de setembre, de 10.30 h a 13.30 h, a l’av. Burgos-carrer de la Mancha, 13
  • Gavà: 21 de setembre, d’11 h a 14 h, a Plaça Catalunya

Taller. Quin soroll fem? Quin aire respirem?

Es tracta d’una activitat coorganitzada entre la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya per conscienciar sobre el soroll ambiental i la contaminació atmosfèrica ocasionats pel trànsit de vehicles. Les persones participants podran comprovar aquests indicadors amb mesuraments amb els equips corresponents.

• Sant Joan Despí: 18 setembre, de 10 h a 13 h, a Plaça de l’Ermita
  • Cornellà de Llobregat: 18 de setembre, de 17 h a 20 h, al carrer Miranda (entre el carrer Ermengol Goula i Plaça Catalunya)
  • Sallent: 19 de setembre, de 10 h a 13 h, a la Plaça Sant Antoni Maria Claret
  • Vilafranca del Penedès: 21 de setembre, de 17 a 20 h, a Rambla Nostra Senyora
  • Sant Cugat del Vallès: 22 de setembre, de 17 h a 20 h, a l’avinguda Cerdanyola

Activitat. La ciutat cosmopolita que volia ser bonica

Es tracta d’una activitat teatralitzada que, de manera lúdica i a partir de rodolins, mostra els beneficis de construir ciutats, pobles i societats més respectuoses amb el medi ambient i amb les persones.

L’activitat es realitzarà a Sant Cugat del Vallès el 22 de setembre, de 17 h a 20 h, a la Rambla del Celler / Plaça de la Vila.

Exposició. Treballem per una energia sostenible

La mostra vol donar a conèixer les actuacions sobre estalvi i eficiència energètica que es poden dur a terme a nivell individual en àmbits com l’ús d’electrodomèstics, la il·luminació, la climatització i el transport per reduir les emissions de gasos d’efecte d’hivernacle i contribuir a la lluita contra el canvi climàtic.

L’exposició es podrà visitar a Vilafranca del Penedès del 20 al 22 de setembre, de 17 h a 20 h, a la Rambla de Nostra Senyora.

Mobilitat sostenible

L’Àrea d’Acció Climàtica promou al llarg de l’any altres iniciatives per fomentar la mobilitat sostenible. Entre altres, hi ha el programa de cessió de bicicletes a les policies locals i serveis tècnics dels municipis de la província, que es va posar en marxa el 2008. Des de llavors, s’han cedit als ens locals 712 bicis i està previst arribar-ne a les 808 aquest any amb un nou lliurament.

Més informació: agenda