31/05/2023 13:03 h.

Al 2022 s’incrementa el nombre d’instal·lacions fotovoltaiques d’autoconsum

Instal·lació de fotovoltaica de Sant Julià de Vilatorta

El maig de 2023 s’ha actualitzat el mapa d’instal·lacions fotovoltaiques que han instal·lat els ens locals en els seus edificis. De les dades se’n desprèn que per complir amb els objectius del Pacte de les Alcaldies pel Clima i l'Energia cal incrementar el nombre d'instal·lacions d'energia renovables. El 2020 es van instal·lar 739 kWp, el 2021 1.983 kWp i, en canvi, el 2022 2.865 kWp.

L’inventari de les instal·lacions fotovoltaiques instal·lades en edificis de l’Administració Local es pot consultar al Sistema d'Informació Geogràfica del Sitmun (http://sitmun.diba.cat).

Aquestes dades indiquen que l’any 2022 ha pujat la potència mitjana de les instal·lacions fotovoltaiques instal·lades. Per nombre s’han instal·lat gairebé les mateixes però, com que aquestes han estat de major potència, s’ha passat de 1.983 kWp el 2021 a 2.865 kWp instal·lats el 2.022, essent una mitjana aquesta darrera de 25 kWp per instal·lació.

En total, a les teulades dels edificis municipals, hi ha 714 instal·lacions que sumen uns 15.968 kWp entre autoconsum i venda d’electricitat (normatives d’anys anteriors). Aquestes instal·lacions aproximadament generen uns 21 Milions de kWh/any lliures de GEH (Gasos Efecte Hivernacle).

Per comarques, les més poblades són les que tenen més potència instal·lada: el Barcelonès i el Baix Llobregat; el Vallès Oriental i el Vallès Occidental també compten amb un nombre important d'instal·lacions. No obstant això, els municipis amb menys població són els que estan fent més esforços per a les noves instal·lacions i les ràtios de potència per habitant surten més altes.

La previsió d'instal·lacions per a aquest 2023 és molt elevada i, en aquest sentit, val a dir que les expectatives són molt bones, ja que es preveu que el nombre d’instal·lacions i potència incrementi exponencialment.