16/05/2022 11:09 h.

Iniciades les obres d'instal·lació de la caldera de biomassa a Alella

És la darrera actuació del projecte Biomassa pel clima, de 14 calderes de biomassa forestal, liderat per la Diputació de Barcelona i cofinançat pels fons europeu FEDER.

Han començat les obres de construcció de la caldera de biomassa forestal d’Alella, la darrera de les 14 del projecte Biomassa pel clima, impulsat per la Diputació de Barcelona i cofinançat pels fons europeus FEDER.

La nova instal·lació, de 500 kW de potència, proporcionarà aigua calenta i calefacció al Complex Esportiu Municipal i al Poliesportiu Abelardo Vera. La previsió és un consum d’estella de boscos gestionats de forma sostenible de 291 tones, un estalvi econòmic per a l’Ajuntament de 30.000 € anuals i una reducció de 246 tones de CO2/any.

Els treballs, d’un cost de 302.105,32 €, estan cofinançats al 50% entre la Diputació de Barcelona i la Unió Europea.

Els municipis de Biomassa pel clima

Dels 14 municipis que integren Biomassa pel clima, 13 ja tenen la caldera en funcionament: Argentona, Balenyà, Caldes de Montbui, Figaró-Montmany, l’Ametlla del Vallès, Monistrol de Calders, Navàs, Olost, Sant Fruitós de Bages, Sant Martí Sarroca, Sant Pere de Vilamajor, Santa Margarida de Montbui i Vilassar de Dalt.

El projecte Biomassa pel clima compta amb un pressupost de 3,8 milions d’euros i està cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Programa operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020) per a un total de 14 calderes de biomassa per donar servei a una quarantena d'edificis municipals, amb un total de 4.014 kW de potència instal·lada i una producció tèrmica anual estimada de 7.000 MWh, que evitaran més de 1.200 tones anuals de CO₂ eq.

Projecte amb el suport: