28/09/2023 12:56 h.

Posada en funcionament de la comunitat energètica local de Centelles

La reducció de les emissions, un dels objectius de la sessió

El 21 de setembre Centelles va presentar la seva Comunitat Energètica Local (CEL). Hi van assistir al voltant de 50 persones i va comptar amb les intervencions de l'alcalde de Centelles, Josep Paré, i el seu exalcalde, Miquel Arisa. A més, hi van intervenir Jordi Serra (enginyer municipal local), Berta Granyena (responsable administrativa d’Electra Centelles), Josep Verdaguer (tècnic de la Secció de Suport a la Gestió Energètica Local de la Diputació de Barcelona) i Xavier Planas (de l'enginyeria de Serveis Energètics Suno).

L’objectiu de la sessió era explicar el funcionament de la comunitat energètica local. Per formar-ne part cal registrar-se a través de l’empresa elèctrica municipal Electra Centelles. El període d’inscripcions restarà obert fins a finals d’octubre en una primera convocatòria. Cada tres mesos es podran incorporar noves famílies fins a un màxim de 100 inscrits que estaran associats a la primera instal·lació a l’Institut Pere Barnils. En el moment de la redacció del present article ja hi ha 65 inscrits Quan hi hagi noves instal·lacions fotovoltaiques disponibles s’obriran noves convocatòries.

Cada participant ha de pagar una quota anual de 60 €. Es preveu un estalvi de 180 €/any per participant i un estalvi d’emissions de 430 kg de CO₂ per participant i any.

La Comunitat Energètica de Centelles funciona a través d’Electra Comercial Centelles, empresa municipal d’energia elèctrica. L'energia elèctrica provindrà de quatre instal·lacions fotovoltaiques, finançades en part per la Diputació de Barcelona amb el programa Renovables 2030. Es tracta de les instal·lacions fotovoltaiques següents i els seus respectius emplaçaments:

Podeu consultar més informació sobre les comunitats energètiques a l'apartat del nostre web: https://www.diba.cat/mediambient/comunitats-energètiques