Rebudes les últimes 12 instal·lacions fotovoltaiques del programa FEDER

Instal·lació fotovoltaica a Matadepera

05/10/2023

Instal·lació fotovoltaica a Matadepera

Al setembre es van acabar les últimes 12 instal·lacions fotovoltaiques cofinançades pel fons FEDER (Fons Europeu de Desenvolupament Regional) i executades per la Diputació de Barcelona.

D’aquesta manera, els municipis d’ArgentonaCaldersGironellaRoda de TerSant Salvador de GuardiolaVacarissesBigues i RiellsCanovellesDosriusMatadeperaMoià i Sant Pere de Vilamajor se sumen al total de 37 municipis que dins del marc d’aquest projecte gaudiran d’una instal·lació d’autoconsum per a un dels deu equipaments municipals.

Aquestes 12 instal·lacions sumen una potència nominal de 146 kW i una potència pic de 160 kW, produint un total de 225 MWh anuals, cosa que significa una reducció anual de 117 t CO2 equivalents, que augmenta significativament l’autosuficiència energètica dels equipaments.

Les 37 localitats són signants del Pacte de les Alcaldies pel Clima i l’Energia, que té entre els objectius avançar cap a la transició energètica i la implantació de renovables.

La Diputació de Barcelona es va presentar el 2017 a una convocatòria de l’IDAE (Instituto de Diversificación y Ahorro Energético) per a projectes d’energia sostenible amb fons FEDER. Per optar a la línia d’ajuts Projectes singulars d’entitats locals que afavoreixin el pas a una economia baixa en carboni, es van agrupar 37 projectes dels municipis que van sol·licitar suport en la instal·lació de fotovoltaiques en el marc del Catàleg de serveis 2017.

Amb aquest programa es preveu que es deixin d’emetre més de 376 tones de CO2 anuals i generar més de 735.000 kWh a l’any d’energia verda.

El programa FEDER Fotovoltaiques s'integra dins del projecte transformador Renovables 2030 de la Diputació de Barcelona, que vol implantar les energies renovables i les comunitats energètiques als municipis de la província de Barcelona per avançar cap a una economia descarbonitzada i més deslocalitzada.