31/05/2023 08:27 h.

Servei de consultes per als professionals de les deixalleries

Des del Servei d'Assessorament i Suport a les Deixalleries (ASDE) us oferim assessorament i suport per a la resolució de qualsevol dubte, petició o informació que les deixalleries necessitin per a desenvolupar de forma eficient les tasques del dia a dia.

Durant els últims anys, el servei de consulta de l'ASDE ha permès atendre i resoldre les diverses peticions d’informació reportades per les deixalleries i altres entitats. Es dona serveis a tots els municipis de la província de Barcelona on s’inclouen consultes de deixalleries, ajuntaments, Consells comarcals, centres educatius, ciutadania i altres entitats socials. Quan rebem una consulta, el temps mitjà de resposta no ha superat les 48 hores.

Per altra banda, entre les temàtiques o àmbits d’informació més demandats es poden destacar els següents:

• Normativa que aplica a les deixalleries (tramitació i requisits per a la construcció, ampliació o regularització d'una deixalleria, procés d’alta i modificacions de llicències ambientals, procediment per a fer la declaració de residus anuals de la deixalleria amb l’SDR, etc.).
  • Aspectes tècnics sobre residus admesos a les deixalleries (procés de tractament i emmagatzematge d’algun tipus de residus, llistat d’empreses o entitats gestores de residus concrets, preus de determinats residus, etc.).
  • Assumptes sobre les instal·lacions de caràcter tècnic (adequació de determinats espais per a serveis de reutilització i preparació per a la reutilització, implantació i funcionament de noves tecnologies aplicades a les deixalleries, requisits i alternatives de senyalització i etiquetatge, etc.).

Així mateix, en els últims mesos hi ha hagut un increment significatiu sobre peticions relatives al contingut i funcionament d’alguns serveis que ofereix l’ASDE, tals com: tallers educatius i visites guiades a les deixalleries, estudis tècnics, jornades d’intercanvi i formacions.

En aquest sentit, des del servei ASDE es considera que els interrogants que sorgeixen habitualment a les deixalleries han de tenir un suport tècnic que permeti resoldre’ls de la forma més ràpida i eficient. És per això que a l’hora de reportar qualsevol qüestió relacionada amb les deixalleries, el servei posa a disposició el nostre contacte:

L’ASDE ha pres un paper clau acompanyant les deixalleries en aquesta transició que té com a base l’economia circular.