14/10/2021 15:37 h.

Xesco Gomar subratlla la necessitat d’actuar coordinadament les administracions i d’escoltar i col·laborar amb les entitats per millorar la qualitat de l’aire

En el marc de la segona edició del Congrés de Qualitat de l’Aire, el diputat de l’Àrea d’Acció Climàtica, Xesco Gomar, ha destacat aquest dijous, 14 d’octubre, la necessitat que “les administracions públiques, des d’Europa fins a l’ajuntament més petit que tenim a Catalunya, actuem de manera coordinada, de no fer partidisme, perquè les mesures que s’hi apliquin siguin acceptades pel conjunt de la ciutadania”. Xesco Gomar ha fet aquestes declaracions en la taula institucional d’obertura del certamen, que se celebra virtualment aquest dijous i divendres a Sabadell. A la sessió inaugural hi han participat el director general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic de la Generalitat de Catalunya, Marc Sanglas;  el vicepresident de Mobilitat i Transports de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, Antoni Poveda; i l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés.

Xesco Gomar (dreta), a la taula institucional, aquest dijous.

El diputat d’Acció Climàtica ha destacat el treball de “les entitats que hi treballen de manera desinteressada per explicar i fer difusió de la problemàtica de la qualitat ambiental que tenim al nostre país” i ha subratllat la importància  de col·laborar amb elles “perquè tenen molt a dir i perquè és la millor manera que les decisions que prenguem estiguin validades per la ciutadania”.

Xesco Gomar, que ha recordat que “l’aire no té fronteres”, ha remarcat el suport de l’Àrea d’Acció Climàtica de la Diputació de Barcelona als ajuntaments per a la gestió ambiental dels municipis. Durant els darrers anys, l’Oficina Tècnica d’Avaluació i Gestió Ambiental ha realitzat 16 Plans Locals de Qualitat de l’Aire i quatre de supramunicipals, arribant a més de 100 municipis. D’aquests treballs, Xesco Gomar ha destacat el Pla d’Acció Supramunicipal per a la Millora de la Qualitat de l’Aire del Vallès Occidental, la primera comarca a disposar d’un pla comú de tots els seus municipis.

Seguint aquesta línia, el diputat ha recordat la necessitat d’abordar el transport públic de manera coordinada dins de les mesures de mobilitat per millorar la qualitat de l’aire. Precisament, aquesta segona edició del Congrés de Qualitat de l'Aire s'alinea amb el lema de la passada Setmana Europea de la Mobilitat, celebrada al setembre: “Fes salut. Mou-te de manera sostenible”.