06/06/2017 11:10 h.

El 63,8 % de les empreses creades amb el suport de l’Ajuntament de l'Hospitalet mantenen la seva activitat tres anys després

Són dades d'un estudi de la Diputació de Barcelona sobre les empreses constituïdes el 2013.

La taxa de supervivència de les empreses creades el 2013 a la ciutat, amb el suport de la Regidoria de Turisme i Desenvolupament Econòmic de l’Ajuntament de L’Hospitalet, després de tres anys, és del 63,8 %. Aquestes són dades que recull un estudi elaborat per la Diputació de Barcelona, en què ha participat  la Xarxa de Centres Locals de Serveis a les Empreses.

L’estudi destaca que la taxa de supervivència de les empreses creades a L’Hospitalet el 2013 està 2,7 punts percentuals per sobre de la mitjana de la comarca del Barcelonès i gairebé 4 punts per sobre de la mitjana de la província de Barcelona.

Les empreses que continuen amb la seva activitat donen treball a gairebé dos treballadors de mitjana, el 37,9%  de les quals factura més de 50.000 euros anuals.

Per sectors, l’activitat comercial és la que presenta una taxa de supervivència inferior a la mitjana, mentre que les empreses i els negocis dedicats als serveis personals tenen una taxa de supervivència més elevada.

Pel que fa a les perspectives de futur, el 48,6% considera que són positives, mentre que només un 5,4% creu que l’evolució del negoci serà negativa.

Pel que fa a les empreses tancades, el 55,6% va clausurar la seva activitat per motius econòmics, el 50% de les quals assegura que no preveu crear una altra empresa en el futur, mentre que un 22,2% ja ho ha fet.

La Regidoria de Turisme i Desenvolupament Econòmic, a través de la Unitat de Suport a l’Empresa, va impulsar el 2016 diverses accions i activitats de suport a persones emprenedores, amb 960 accions d’assessorament personalitzat per a l’elaboració, anàlisi i avaluació del Pla d’empresa que va donar lloc a la creació de 70 empreses i generar 87 llocs de feina.

A més del suport a emprenedors, al llarg de l’any s’ha reforçat el suport a les empreses amb 67 accions de consolidació d’empreses creades que requerien algun tipus d’assessorament o d’assistència als projectes empresarials.

La seu de la Unitat de Suport a l’Empresa es troba a l’edifici municipal Gornal Activa, al carrer de Can Tries, 20.