01/08/2017 09:00 h.

El servei d’assessorament sobre clàusules sòl d'Esparraguera atén una quarantena de persones en dos mesos

Comparteix

Aquesta eina de l’Ajuntament, coordinada per la Diputació de Barcelona, s’ofereix tres dijous al mes durant quatre hores amb cita prèvia atorgada pel Servei Públic de Consum.

El servei, que es va posar en marxa el passat 8 de juny, consisteix en una atenció personalitzada per part d’un professional del Col·legi d’Advocats de Sant Feliu de Llobregat. Jonathan Cantos, advocat del Servei d’Orientació Jurídica del Col·legi d’Advocats de Sant Feliu de Llobregat, valora com a positiu el servei que s’està donant a la nostra Vila, i assegura que és molt important la implicació dels Ajuntaments i la organització de xerrades informatives sobre aquest tema, per part de la mateixa Administració o per altres entitats. “Ens estem trobant que en els municipis on s’estan organitzant xerrades informatives sobre la problemàtica de les clàusules sòl, el servei funciona, en canvi, en els que no s’informa a la població sobre els passos que cal seguir, no hi ha moviment”, diu Cantos.

L’advocat diu que ja hi ha una sentència favorables als afectats per les clàusules sòl i opina que els demandants “tenen moltes possibilitats de guanyar aquestes reclamacions contra les entitats bancàries, encara que cal ser prudents i cal tenir paciència, ja que el procés judicial és llarg”. Fins ara, la gran majoria d’esparreguerins i esparreguerines que han fet ús d’aquest servei d’assessorament han decidit tirar endavant amb la seva reclamació.

Aquest servei és el segon pas que porta a terme l’Ajuntament d’Esparreguera en aquest àmbit, després d’endegar i de mantenir trobades informatives sobre les clàusules terra des de principis del passat mes d’abril, mitjançant les quals es va informar a més de 200 persones sobre els passos que cal seguir en aquesta problemàtica de les clàusules sòl. 

Les persones interessades en aquest servei, que no està operatiu durant aquest mes d’agost, s’han d’adreçar a l’Oficina d’Atenció Ciutadana i sol·licitar una cita amb el Servei Públic de Consum, qui concertarà aquesta atenció personalitzada que els dies 7 i 14 de setembre tindrà lloc de deu del matí a dues del migdia, i a partir del 28 de setembre de tres a set de la tarda.