22/12/2021 12:43 h.

Granollers rep l'estudi d’estratègies per a la mobilització i intervenció en habitatges desocupats

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Granollers un document tècnic i una eina pràctica que inclou propostes alternatives a desenvolupar per mobilitzar el parc municipal d’habitatges buits.

A Granollers, la necessitat de l’estudi deriva de les actuacions previstes pel Pla local d’habitatge 2018-2023 sobre el parc d’habitatge desocupat i conèixer les causes i les característiques d’aquests habitatges amb la detecció d’aquells habitatges que fa més de dos anys que estan buits amb l’objectiu d’elaborar les polítiques i estratègies més adequades per mobilitzar-los.

L’estudi lliurat és de caràcter analític i propositiu i s’estructura en dues fases. La primera és d’anàlisi i diagnosi amb una aproximació als indicis de desocupació al municipi i determina la incidència en el parc d’habitatges, la seva ubicació dins el municipi, la tipologia dels propietaris o l’antiguitat de la desocupació. Aquesta fase es concreta en l’elaboració i accés restringit al personal municipal autoritzat de l’eina web de consulta sobre detecció d’indicis de desocupació d’habitatges.

La segona fase consisteix en la formulació d’estratègies i identificar els instruments i actuacions més adequats a les necessitats, característiques i recursos de l’ajuntament, desenvolupant propostes concretes per a la implantació i l’execució dels instruments d’intervenció en els habitatges desocupats.

El coneixement del parc desocupat permet optar per les vies d’actuació i intervenció més adequades, amb la finalitat d’incentivar la mobilització d’aquests habitatges cap el mercat de lloguer i ampliar el parc de lloguer assequible del municipi.

Aquesta acció de la Diputació de Barcelona respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) números 10 “Reducció de les desigualtats” i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.