09/11/2021 13:15 h.

Inauguració de l'exposició "L'Estiueig de proximitat 1850-1950" al Museu Municipal de Montmeló

Aquesta exposició itinerant està organitzada per la Diputació de Barcelona, el Museu d'Arenys de Mar i el Museu Municipal de Nàutica del Masnou.

El 12 de novembre a les 18 hores el Museu Municipal de Montmeló obrirà les portes per donar el tret de sortida a l'exposició "L'estiueig de proximitat: 1850-1950", que romandrà en la sala principal d'exposicions fins al dia 31 de gener de 2022.

A l'acta hi seran presents Pere Rodríguez, alcalde de Montmeló, Teresa Reyes, Cap de Secció Tècnica de l'Oficina de Patrimoni Cultural i presidenta de l'ICOM Espanya (Consell Internacional de Museus), i Joaquim Maria Puigvert professor titular de la Universitat de Girona (UdG) i comissari de l'exposició.

Aquesta exposició itinerant està organitzada per la Diputació de Barcelona, el Museu d'Arenys de Mar i el Museu Municipal de Nàutica del Masnou i que viatjarà per diversos museus de la Xarxa de Museus Locals, formant part del programa d'exposicions itinerants que desenvolupa l'Oficina de Patrimoni Cultural amb l'objectiu de potenciar i millorar la programació dels museus locals amb exposicions temporals que contribueixin a la inclusió social, al gaudi i a l'enriquiment personal de la ciutadania. Montmeló serà la segona parada del seu gran viatge.

«L'Estiueig de proximitat 1850-1950» és una mostra que vol ajudar a mirar i repensar d'una altra manera el paisatge dels entorns actuals de la ciutat de Barcelona. Malgrat els canvis derivats de la gran densificació urbana es pot rastrejar la petjada d'una vella pràctica social relacionada amb la salut: l'estiueig aristocràtic, burgès i menestral, de mar i de muntanya, en un radi no superior a 50 km de la capital de Catalunya.

Montmeló de fet va ser una de les destinacions més populars per anar a passar les llargues temporades d'estiu. La seva situació, propera a Barcelona, l'existència de l'estació de ferrocarril i els seus paratges naturals van ser triats per estiuejats de diferents classes socials. I és per això que tindrà un apartat específic en aquesta exposició, que a més es podrà complementar amb la recent ruta inaugurada pels carrers del municipi anomenada "L'estiueig de Carmanyola", el primer punt de la qual es troba a la porta principal del mateix Museu Municipal de Montmeló. Ambdues coses fruit de la col·laboració entre Museu Municipal, el Centre d'Estudis de Montmeló i l'Arxiu Municipal.

L'exposició serà totalment gratuïta. Estarà oberta al públic a partir del dia 13 de novembre, de dilluns a divendres de 9 a 14 hores, divendres de 17 a 20 hores i dissabtes de 10 a 14 hores.