14/05/2018 12:06 h.

Santa Coloma es consolida en els primers llocs del rànquing dels punts Reempresa de la província de Barcelona

Des del 2013, quan es va posar en marxa el programa a la ciutat, s’han tancat amb èxit 36 casos i s’han atès 136 persones reemprenedores i 57 persones cedents. L’objectiu del servei, que l’Ajuntament ofereix a través de Grameimpuls, és afavorir el relleu de negocis i la creació de llocs de feina.

Santa Coloma de Gramenet es consolida en els primers llocs del rànquing de punts Reempresa de la província de Barcelona, cinc anys després de posar-se en marxa el servei –actualment hi ha 35 Punts d’Atenció del Centre de Reempresa de Catalunya a municipis amb província de Barcelona. Des del 2013, al punt de Reempresa que hi ha a Santa Coloma s’han tancat amb èxit 36 casos, 25 del quals en els darrers dos anys, i s’han atès 57 persones cedents (aquelles que volen cedir el seu negoci) i 136 persones reemprenedores (les que el volen agafar sense començar de zero). L’objectiu del programa, que l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet ofereix a través de l’empresa municipal Grameimpuls, és afavorir la continuïtat d’empreses i fomentar l’ocupació.

L’alcaldessa de la ciutat, Núria Parlon, ha presentat aquestes i d’altres dades en el marc dels cinc anys del programa Reempresa a la ciutat, promogut per la patronal Cecot i la Fundació Autoocupació, en col•laboració amb la Diputació de Barcelona i amb els ajuntaments adherits per conveni a la iniciativa. L’alcaldessa ha destacat la importància d’un projecte que afavoreix la posada en marxa d’activitats empresarials a la ciutat. “La valoració del programa Reempresa –ha dit- és molt bona, perquè facilita el relleu de negocis a Santa Coloma. Emprendre sempre genera un cert vertigen i el programa permet fer-ho d’una manera més fàcil i amb acompanyament”.

L’alcaldessa ha estat acompanyada per la diputada delegada de Promoció Econòmica i Ocupació de la Diputació de Barcelona, Sònia Recasens, el president de la patronal Cecot i del Centre Reempresa de Catalunya, Antoni Abad i el director del Centre de Reempresa de Catalunya, Albert Colomer. La diputada ha posat en valor la col•laboració entre institucions. “Quan els municipis treballen i creen sinèrgies permeten generar més oportunitats”, ha assegurat.