09/09/2022 12:30 h. - Glòria Santamaria

Dilluns, 12 de setembre, a les 11 h

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín visita dilluns la Fortificació Ibèrica del Turó del Montgròs, al Brull

La presidenta de la Diputació de Barcelona, Núria Marín, visitarà dilluns vinent, 12 de setembre, la Fortificació Ibèrica del Turó del Montgròs, al municipi del Brull.

El punt de trobada serà a les 11.00 h a l'Ajuntament del Brull, on abans d’anar a la Fortificació, Núria Marín signarà el Llibre d’Honor i, acompanyada per representants de la Diputació, es reunirà amb l'alcalde, Pere Medina, i altres membres de l’equip de govern municipal.

Posteriorment, hi haurà la sortida cap a la Fortificació en vehicles 4x4.

La Diputació de Barcelona facilitarà el desplaçament als mitjans de comunicació que assisteixin a la visita, que serà guiada, a càrrec del gerent de Serveis d’Equipaments, Infraestructures Urbanes i Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) de la Diputació de Barcelona, Joan Closa, qui donarà a conèixer les intervencions més immediates que es duran a terme en aquest espai.

La tornada al nucli del Brull està prevista cap a les 13.00 h.

La muralla o Fortificació Ibèrica del Montgròs és el jaciment ibèric més important del Montseny. Descoberta l'any 1974, i propietat de la Diputació de Barcelona des de 1981, ha estat objecte de diverses campanyes de restauració.

La Diputació, mitjançant el Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL), té cura d’aquest conjunt, amb intervencions destinades a excavar-lo completament, restaurar-lo, explotar-lo des del punt de vista científic i cultural, etc., en col·laboració amb l’Ajuntament del Brull i el Parc Natural del Montseny, dins del qual es troba situat el jaciment.

Visita a la Fortificació Ibèrica del Turó del Montgròs

Dia: 12 de setembre

Hora: 11.00 h

Lloc: Ajuntament del Brull (Plaça de l’Ajuntament s/n) El Brull (Osona)

<< Tornar al llistat de notes de premsa

Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi

Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.