Habitatge, infraestructures i urbanisme - Consum - 18/09/2024 13:30 h. - Núria Peláez
Veïns afectats per la pedregada de Sant Pere de Torelló reben assessorament a la Unitat Mòbil d’Informació al Consumidor per negociar amb les asseguradores
Una vintena de famílies de Sant Pere de Torelló afectades per la pedregada d’agost ha acudit aquest dimecres a la Unitat Mòbil d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona, que s’ha desplaçat fins al municipi per assessorar-les davant les dificultats que afronten per negociar els arranjaments de les seves llars o negocis. S’han habilitat dos punts d’atenció, a la unitat mòbil i a la Sala de Plens del mateix consistori, per donar atenció als afectats.
La pedregada va causar el passat 2 d’agost danys als vidres i carrosseria de més de 300 vehicles i a una quantitat considerable d’immobles, naus industrials i instal·lacions, 34 dels quals municipals, com ara l’Institut Escola on estudien uns 300 alumnes. L’estimació dels danys soferts supera els 50 milions d’euros.
L’arranjament de les teulades ha estat la consulta més comuna entre els veïns que han acudit a informar-se a la Unitat Mòbil d’Informació al Consumidor. “Cal revisar la pòlissa i comprovar cas per cas quines cobertures té contractades cada veí -explica Eduard Romero, un dels tècnics de Consum de la Diputació de Barcelona que ha atès els veïns-. Les vies de solució dependran de si finalment el municipi és declarat o no zona catastròfica, tràmit que actualment està en curs”.
De moment les peticions s’han de presentar al Servei d’atenció al client o Defensor del client de l’entitat asseguradora. Si no es rep resposta en el termini d’un mes, o si la resposta no és satisfactòria, el ciutadà es pot adreçar a la Direcció General d’Assegurances i Fons de Pensions i, si l’asseguradora no accepta la resolució d’aquesta entitat, es pot intentar la via Arbitral de Consum i, com a última instància, la via judicial. Si finalment el municipi és declarat zona catastròfica, serà la mateixa asseguradora de cada ciutadà que derivarà el cas al Consorci de Compensació.
La visita de la UMIC aquest dimecres a Sant Pere de Torelló, de caire extraordinari, respon a una sol·licitud de l’ajuntament del municipi per tal d’ajudar els veïns davant les dificultats que afronten per negociar els arranjaments de les seves llars o negocis. “Agraïm a la Diputació de Barcelona que pugui assessorar els veïns, que ara mateix estan angoixats i viuen amb nervis cada cop que plou donat que molts encara no han pogut arreglar les seves teulades en espera de saber què els hi cobrirà la seva assegurança”, ha explicat l’alcalde del municipi, Jordi Fàbrega. “Tenim més de 800 teulades afectades i algunes asseguradores han respost correctament i amb celeritat, però moltes altres no”, ha denunciat.
Durant els propers dies, les famílies que no hagin pogut acudir a la visita de la UMIC poden contactar amb l’ajuntament per trametre el seu expedient, que serà gestionat pels tècnics de Consum de la Diputació de Barcelona.
Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor
Les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) de la Diputació de Barcelona visiten cada mes poblacions de les comarques de Barcelona que no compten amb un servei municipal de consum, per tal que els veïns puguin presentar-hi les seves consultes i reclamacions gratuïtament. També faciliten material informatiu i consells sobre alguns dels temes més consultats pels ciutadans, per exemple com estalviar en les factures d'aigua, gas i electricitat, o les clàusules en contractes hipotecaris, telecomunicacions i empreses de telefonia mòbil.
Aquest mes de setembre, apart de Sant Pere de Torelló, les UMIC passaran per 57 poblacions de les comarques de Barcelona. Les unitats tornaran a visitar Sant Pere de Torelló dins del seu calendari ordinari de visites, el proper 3 d’octubre de 12h a 13h.
Les UMIC formen part del programa de l'Oficina Provincial d'Informació al Consumidor (OPIC) del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona. El seu equip tècnic dona resposta a les consultes i reclamacions que hi fan directament els ciutadans de manera presencial i també atén immediatament les consultes que es trameten telemàticament mitjançant la Bústia del Consumidor, a través de l’ajuntament.
El servei que ofereixen les Unitats Mòbils d’Informació al Consumidor (UMIC) respon als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 “Salut i Benestar” i número 12 “Consum i producció responsables”. Els 17 ODS van ser proclamats per l’Assemblea General de Nacions Unides el 25 de setembre de 2015 i formen part de l’agenda global per a 2030. La Diputació de Barcelona n’assumeix el compliment i desplega la seva acció de suport als governs locals de la província d’acord amb aquests ODS.
<< Tornar al llistat de notes de premsa
Desitgeu rebre les notes de premsa a la vostra adreça electrònica? Subscriviu-vos-hi
Cedemos las imágenes (vídeo y fotografías) a los medios de comunicación que quieran hacer uso de ellas, siempre y cuando se cite la fuente y exclusivamente para contextualizar esta noticia.
Tu privacidad es nuestra prioridad
Para proteger tu intimidad, antes de continuar queremos asegurarnos que sabes que, tanto nosotros como nuestros colaboradores, utilizamos algunas “cookies” en la web para facilitarte el uso:
- Propias y de terceros con fines estadísticos, con las que no se recoge información de los usuarios ni se registran las direcciones IP de acceso.
- Propias y de terceros para garantizar el funcionamiento básico, como la sesión de usuario, y aspectos de personalización, como el idioma de nuestras páginas.
Guardamos la aceptación de cookies durante 30 días para mejorar la experiencia de navegación. Recuerda que puedes eliminar las cookies de tu navegador. - De terceros para mostrarte información de nuestras redes sociales, como Facebook, X, YouTube, etc. Al acceder a estos sitios web podrás decidir si aceptas o no sus políticas de privacidad y de cookies.