08/06/2020 23:25 h.

L’ensenyament del català durant el franquisme

Daniel Casals i Martorell, professor titular del departament de Filologia Catalana de la UAB, investiga l’ensenyament de la llengua catalana que es va fer durant el franquisme.

Al vídeo, Daniel Casals ens explica la recerca dels documents que l’interessaven per dur a terme la seva investigació i el paper de l’Arxiu General en la seva tasca docent.

Casals exposa la localització de documents inèdits sobre l’ensenyament de la llengua catalana durant el tardofranquisme a la província de Barcelona i com a partir de 1967 la Diputació de Barcelona va organitzar cursos de llengua catalana en biblioteques i centres escolars, en col·laboració amb diferents ajuntaments i la organització per part de la Diputació de Barcelona d’exàmens de llengua catalana per acreditar el nivell de coneixements de català.

Pel que fa a la part docent, Casals explica la organització de visites guiades per als estudiants de l’assignatura d’història social de la llengua catalana, on han pogut veure documents relacionats amb la història contemporània de la llengua catalana.

Vídeo de la sèrie 'Obrim l’arxiu' produït per l’Arxiu General i la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona amb motiu de la Setmana Internacional dels Arxius 2020.

Vídeo "L’ensenyament del català"