12/07/2024 12:16 h.

La Diputació de Barcelona participa a la trobada anual de les Àrees Digitals

El passat 9 de juliol de 2024 l’equip Smart Region de la Diputació de Barcelona es va reunir amb tots els membres i col·laboradors de la iniciativa Àrees Digitals al Parc Agrobiotech de Lleida, per compartir a la Trobada Anual de les Àrees Digitals de tot Catalunya.

L’esdeveniment “TROBADA DE LES ÀREES DIGITALS 2024: COMPARTIM EXPERIÈNCIES PER DEFINIR EL FUTUR", va aplegar totes les Àrees Digitals del territori català amb l’objectiu de ser un punt de trobada on compartir idees, projectes i inquietuds, així com donar a conèixer les iniciatives tecnològiques impulsades al territori. Es van compartir les darreres novetats i projectes futurs per cada regió, alhora que va permetre descobrir el Parc Agrobiotech de Lleida i algunes de les empreses que en formen part.

La jornada ha estat clau per impulsar el desplegament de tecnologies digitals avançades, com el 5G, i per reafirmar el compromís dels membres en la implementació de solucions digitals que potencien el desenvolupament territorial i l’economia local i que s’emmarquen en l’estratègia d’innovació digital de Catalunya. Durant la trobada, s’ha fet un repàs de les diferents proves pilot que s’han dut a terme recentment a diverses Àrees Digitals, s’ha visitat un Showroom de solucions i novetats digitals d’empreses que formen part del Parc Agrobiotech de Lleida, s’ha realitzat una dinàmica de co-creació, i s’ha visitat les instal·lacions de EURECAT i l’IRTA Fruitcenter.

Les Àrees Digitals al territori

Les Àrees Digitals és una iniciativa impulsada per la Generalitat de Catalunya amb el suport de Mobile World Capital Barcelona i de la Fundació i2CAT. El projecte s’emmarca en l'Estratègia d'Innovació Social i Digital Territorial de la Generalitat i transforma les fins ara anomenades Àrees 5G en espais de disseminació i promoció territorial de les Tecnologies Digitals Avançades (TDA). Àrees Digitals s’articula al voltant d’una metodologia basada en la col·laboració entre actors i comunitats de la quàdruple hèlix (ciutadania, empresa, administració pública i centres de recerca o universitats) per generar nous projectes i inversió en recerca i desenvolupament arreu de Catalunya.

Hi ha un total de 9 Àrees Digitals a Catalunya. La Diputació de Barcelona hi participa activament donant suport a l’Àrea Digital Penedès i l’Àrea Digital Catalunya Central, on també hi participen municipis de la demarcació com són l’Ajuntament d’Igualada i l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú a l’Àrea Digital Penedès, i l'Ajuntament de Vic i l’Ajuntament de Manresa a l’Àrea Digital Catalunya Central.