12/04/2018 14:29 h.

Estudi previ per a la restauració de la masia el Gelec de Tona

masia el Gelec

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l’Ajuntament de Tona l’estudi previ de projecte de la masia el Gelec, un edifici originari del segle XVI que va estar en ús fins el 1951 i que està catalogat com a Bé Cultural d’Interès Local (BCIL) pel seu valor historicoartístic. Actualment el mas, que com altres masos històrics de la plana de Vic ocupa una posició dominant sobre el camí ral de Vic a Barcelona, es troba integrat al nucli urbà i presenta un avançat estat de degradació.

El document lliurat, realitzat pel Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL), inclou un recull de la informació existent sobre l’edifici i analitza l’evolució de les diferents etapes històriques i la seva configuració constructiva i tipològica. El treball també avalua el seu estat, amb l’objectiu d’incorporar nous usos compatibles amb la preservació del mas. El treball també incorpora una distribució d’espais d’acord al nou programa cultural i valora econòmicament  les actuacions necessàries per posar de nou en ús l’edifici.