15/03/2018 15:06 h.

S'obre el període d'adhesió i petició de recursos de la Setmana de l'Energia Sostenible 2018

Setmana Energia 2018

Suport als ens locals

Del 4 al 8 de juny se celebra la Setmana de l’Energia 2018, coincidint amb la Setmana Europea de l’Energia Sostenible, una campanya de conscienciació que pretén sensibilitzar la societat en relació a l’estalvi i l’eficiència energètica.

El missatge principal de la campanya aquest any és la Transició energètica de Catalunya, on es passarà de l’actual model de consum i producció energètica a un nou model que permeti l’apoderament del ciutadà.

A Catalunya, la Setmana de l'Energia està organitzada per l'Institut Català d’Energia, Diputació de Barcelona, Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat, Àrea Metropolitana de Barcelona, Diputació de Girona, Centre d’Iniciatives Locals per al Medi Ambient de les comarques de Girona (CILMA), Ajuntament de Barcelona, Diputació de Tarragona i Diputació de Lleida.

I vol promoure accions relacionades amb la transició i l'apoderament energèticai el canvi climàtic a celebrar durant els mesos de maig, juny i juliol del 2018.

Durant els mesos de maig, juny i juliol es realitzaran diferents activitats arreu del territori adreçades a la ciutadania per fer arribar el missatge de la campanya.

El missatge principal de la campanya aquest any és la Transició energètica de Catalunya, on es passarà de l’actual model de consum i producció energètica a un nou model que permeti l’apoderament del ciutadà:

• Pot produir energia, a part de consumir-ne
  • Pot participar en les polítiques energètiques de Catalunya
  • Pot gestionar la seva pròpia demanda i consum energètics perquè ja té les eines per fer-ho.

El 20 de març es celebra una sessió de treball i presentació de la Setmana de l'Energia:

Educar per una transició energètica - Presentació de la Setmana de l'Energia 2018

Inscripcions obertes

Catàleg de recursos i formularis de la Setmana de l'Energia 2018

Les entitats organitzadores ofereixen un Catàleg de recursos de suport els ens locals d'arreu de Catalunya:

CATÀLEG DE RECURSOS SETMANA ENERGIA 2018

El Catàleg inclou els rtecursos de supor específic de la Diputació de Barcelona i la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat. Els recursos que ofereix la Diputació de Barcelona s'emmarquen dins el Pacte d'Alcaldes pel Clima i l'Energia. Per l'abast dels objectius del Pacte, la implicació dels sectors privats(domèstic, serveis, comerç, indústria) és clau per avançar cap a una energia neta i unes ciutats resilients al canvi climàtic, sense la seva implicació no podem assolir els objectius 2030, i la participació, comunicació, sensibilització i educació són essencials.

S'inclouen recursos vinculats amb:

la  transició i l'apoderament energètic i

amb el  canvi climàtic.

Procediment d'adhesió i sol·licitud els recursos de suport

1. Adherir-se i manifestar compromís amb la Setmana de l'Energia Sostenible 2018 (enviar mail a xarxasost@diba.cat ), segons document model adjunt. L'adhesió a la Setmana no implica la petició de recursos, sinó el compromís de l'ens local adherit d'organitzar un o diverses accions en el marc de la campanya o incloure accions ja previstes dins aquest paraigues. S'anima a tots els ens locals adherits al Pacte d'Alcaldes a adherir-se a la Setmana de l'Energia 2018 com a resposta als compromisos adquirits.

2. En cas que l'ens local necessiti recursos de suport per fer front als compromisos,  podeu veure el Catàleg de recursos per als ens locals en l'àmbit competencial corresponent.

3. En base al Catàleg, cada ens local pot sol·licitar els recursos omplint i enviant un formulari de peticions de suport corresponent al seu àmbit territorial. Podeu enviar el formulari fins el 9 d'abril del 2017. S'atendran les peticions per estricte ordre d'arribada.

4. Donar d’alta les activitats pròpies i cedides que s’organitzaran a l’Agenda d'activitats de la Setmana de l'Energia de l’ICAEN

A Catalunya, la Setmana de l'Energia està organitzada: